נתוני הניודים בשוק, שהגיעו לידי “גלובס”, חושפים כי פרטנר איבדה השנה 63 אלף לקוחות שהתניידו לחברות מתחרות, יותר מכל חברה אחרת • החברה שגייסה הכי הרבה מנויים - כ–92 אלף - היא We4G שהצטרפה השנה לשוק • וגם: כיצד השפיעו העלאות המחירים על קצב הנטישות?
להעדפת המחיר בשוק הסלולר על פני שיקולים כלכליים אחרים יש מחיר
קצב ההצטרפות לשירותי VoLTE מושפע מהתאמת דגמים נוספים • הוספת דגמי סמסונג גלקסי הקפיצה את המספרים • בקרוב יתווספו גם כמה דגמים של וואווי ובהמשך גם שיאומי ונוקיה
טבלת הניודים בחודש נובמבר מציגה מגמות סותרות: סלקום שהעלתה מחירים מסיימת את החודש בפלוס, בעוד שאצל פרטנר זה הסתיים באיבוד של כ-8,000 לקוחות נטו • המסקנה: הצלחת המהלך תיבחן רק עפ"י שורת ההכנסות
עדכון: מגולן טלקום נמסר - "אנחנו מתנצלים בפני לקוחותינו על התקלה ונעשה ככל שניתן שהיא לא תחזור"
חברות הסלולר גילו יצירתיות חשבונאית בדוחות הכספיים שפרסמו בשבוע החולף כדי להישאר עם הראש מעל המים ולשדר עסקים כרגיל - אלא שניתוח הדוחות מגלה שהן מצויות הלכה למעשה בגירעון תזרימי, ולא ברור כיצד יממנו את ההשקעה בפרישת סיבים אופטיים ובדור ה–5
מצטרפים חדשים שפותחים רק קו אחד ישלמו 8 שקלים יותר בגולן טלקום ו-5 שקלים יותר בהוט מובייל • פלאפון היא היחידה מבין חברות הסלולר שלא העלתה מחירים עד כה
תחום הסלולר מדגים את הבעיתיות בחוסר האיזון שבין רווחיות החברות לבין טובת הצרכן
מהיום, החבילה של פרטנר הכוללת גלישה של 50 ג'יגה ושיחות ללא הגבלה תעלה 39 שקל לחודש, במקום 29 שקל, אך תכלול עוד 350 דקות ליעדים בינלאומיים נייחים וניידים
הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי של כמעט מיליון שקל על הוט מובייל בגין "הטעיית הצרכנים לגבי רכישת מוצרי קצה בנוסף לחבילת השיחות" • לטענת הרשות, "לצרכנים הובטחו מוצרים ללא עלות - אך לאחר המכירה הם גילו כי הם משלמים מחיר מלא בגינם" • הוט מובייל: "מדובר באירועים בודדים הקשורים בפעילות של נציג מסוים"
שוק הסלולר סובל ממשבר קשה: התשתיות מיושנות, המחירים נמוכים, והחברות נאלצות לעשות תרגילים חשבונאיים כדי לשמור על שורת רווח חיובית • בסלקום החליטו לעצור את הסחף עם העלאת מחיר של 10 שקלים בחודש, בתקווה שכל השוק ילך בעקבותיה • אם המהלך ייכשל והלקוחות יברחו, תמיד אפשר להוזיל בחזרה • ניתוח מיוחד
(עדכון) - מהחברה נמסר כי "כמעט כלל הלקוחות חזרו לשירות תקין. מי שחווה עדיין תקלה, מתבקש לכבות ולהדליק את המכשיר. אנו מתנצלים בפני הלקוחות על אי-הנוחות הזמנית. הצוותים הטכניים שלנו ימשיכו לעקוב אחר ביצועי הרשת"
החברה מבטלת את התוכניות לשנה ומחריגה את האפליקציות המרכזיות (אינסטגרם, ווייז, וואטסאפ ופייסבוק) כך שלא ייכללו בחבילת הגלישה ויהיו חופשיות לשימוש ללא הגבלה
החברה הודיעה למשווקים שלה כי פעם בחודש, ביום שישי, היא תוזיל את החבילות בסכומים של כמה שקלים לחודש, וזאת בהתראה של יומיים
משרד התקשורת מוציא מהמגירה תוכנית ישנה לביטול מוחלט של דמי הקישוריות, שהיו בעבר הפרה החולבת של חברות הסלולר • לפני 8 שנים הן אמנם הופחתו משמעותית, אך ביטולן המוחלט לא יצא אל הפועל כפי שתוכנן, בשל לחץ החברות • האם הפעם זה יקרה?
השאלה אם לא ייכנע שוב ללחצי חברות הסלולר הגדולות שהצליחו בעבר לחסום את ביטול התשלום על שיחות בין מפעילים שונים מחשש לפגיעה בהכנסותיהן
wecomדוחות כספייםדור 5 בסלולרמשרד התקשורתסלולרסלקוםפלאפוןפרטנררשת סלולריתתדרים