הוט מובייל וסלקום מצטרפות למגמה: יגבו תשלום עבור שימוש בתא הקולי

אחרי שפרטנר הודיעה על חיוב הלקוחות עבור תא קולי, גם סלקום והוט מובייל מצטרפות למהלך • החל מ-7 באפריל מחיר השירות בהוט מובייל יתעדכן ל-4.90 שקלים בחודש

אדם מקשיב לתא קולי בסלולר / צילום: Shutterstock
אדם מקשיב לתא קולי בסלולר / צילום: Shutterstock

חברות הסלולר סלקום והוט מובייל מצטרפות למגמה של חיוב עבור השימוש בתא הקולי. הוט מובייל הודיעה היום (ג') על עדכון מחיר שירות התא קולי, החל מ-7 באפריל. מחיר השירות יתעדכן ל-4.90 שקלים בחודש.

הלקוחות עם שירות תא קולי יעודכנו על המהלך מבעוד מועד בהודעות SMS ובחשבונית ויוכלו לבטל את השירות בצורה פשוטה וקלה, דרך הודעת ה-SMS שתישלח, באתר האינטרנט ובמענה הקולי האוטומטי. סלקום תודיע על כך בקרוב.

בכך מצטרפת הוט מובייל וסלקום לפרטנר, שהודיעה לאחרונה כי היא מתחילה לגבות תשלום עבור השימוש בתא הקולי. פלאפון כרגע מסתמנת כיחידה שבינתיים לא גובה תשלום על התא הקולי מבין חברות הסלולר הוותיקות.

ההנחה היא שמדובר בעוד מקור הכנסה לחברות שרווחיהן הולכים ונשחקים, אך יחד עם זאת השאלה היא מה המחיר של מהלך כזה, והאם לקוחות יעזבו חברה בגלל 4.90 שקלים בחודש. ככל שיותר חברות יגבו תשלום, סביר להניח שהדבר לא ישפיע על החלטת הלקוח האם להישאר או לנטוש לחברה שלא גובה תשלום על תא קולי.

נזכיר כי גם בזק גובה תשלום עבור חבילה הכוללת תא קולי, שיחת ועידה ושיחה מזוהה. בכל המקרים מדובר בתכונת מתג. לא מדובר בשירותים שהם מורכבים לתפעול אלא בכאלה שבאים מובנים בתוך מתגי הרשת, כך שגביית התשלום עבור שירות שהוא ממילא מובנה ברשת, רק ממחישה עד כמה מצבה של התעשייה רעוע.