בעקבות בקשת עמותת הצלחה נחשפים היומנים של שרת התחבורה מרב מיכאלי • הפגישות הבולטות: היועץ הצמוד אהוד עוזיאל, שר האוצר אביגדור ליברמן, ופגישות עם 51 ראשי ראשויות
שינויים בהרכב הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם: חברת דן נפרדה משותפותיה הסיניות, בעוד שחברה רוסית פרשה מקבוצה אחרת • ברקע: פסילת חברות סיניות בקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א
אם מינויה יאושר באופן סופי על ידי שרי האוצר והתחבורה, לליקוורניק אתגרים רבים לפתחה: כל הפרויקטים שבאחריות החברה נמצאים בעיכובים, כמו למשל קווי הרכבת הקלה בגוש דן • ליקוורניק הובילה במשך יותר משני עשורים את אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, בו הייתה שותפה בכירה
נת"ע ממשיכה להתעקש שהקווים הירוק והסגול יפעלו במועדים המתכוננים, למרות עיכובים מצטברים של חודשים רבים • אלא שמדיווחי החברות שזכו במכרזי ההקמה עולה שהקווים יתאחרו בשנה לפחות • אז למה המדינה מתחייבת לציבור על יעדים לא ריאליים?
התוכניות שאושרו הן קו M1S (חלקו הדרומי של M1) וקו M3 • מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "מקווה שכלל הרשויות תתגייסנה למען הפרויקט, למרות המחלוקות" • מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "כעת המשימה מוטלת על גורמי הביצוע"
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
כפי שנחשף באתר גלובס, הוות"ל אישר את בקשת משרד התחבורה ונת"ע לפיצול התוכנית להקמת קו M1 של המטרו • בשלב זה תוגש לאישור רק התוכנית הדרומית - שנגמרת בצומת גלילות ולא עוברת ביישובי השרון • במשרד התחבורה מכחישים כי הפיצול נעשה בעקבות לחץ של עיריות רעננה וכפר סבא
לגלובס נודע כי עיריות יישובי צפון השרון התנגדו לתוואי המטרו שיעבור בשטחן, וכעת משרד התחבורה מבקש לפצל את אישור המסלול כך שהחלק הדרומי של קו M1 יאושר כעת והחלק הצפוני בהמשך • פיצול התוכנית עלול לפגוע בעשרות אלפי תושבים ולגרום להם להמשיך להסתמך על רכבים פרטיים
המחירים בבנייני המגורים והמשרדים הסמוכים לקו האדום של הרכבת הקלה כבר עלו מאז תחילת העבודות, אבל בשוק מעריכים שבשתי הערים שבקצה הקו עוד יש לאן לעלות וכי שיפור הנגישות לאזורי תעסוקה יעודד את הנכונות להתגורר בשתי הערים
במקרה שאין כימיה בין יו"ר למנכ"ל, השניים עסוקים במאמץ להוריד זה את זה מהכיסא, לא פעם על חשבון החברה • הבעיה חמורה יותר במגזר הציבורי, שם ההשלכות פוגעות בכיס של כולנו
קרן זוהר, המשנה למנכ"ל נת"ע, פרש מתפקידו חצי שנה לפני המועד שבו מנכ"ל נת"ע התחייב שהקו האדום ברכבת הקלה יפעל • חלק מהגורמים בענף רואים בעזיבתו של המשנה למנכ"ל נת"ע הבעת אי אמון בהתחייבות החברה לאותו מועד
וגם: מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע • אור לביא ימונה לסמנכ”ל קריאטיב במשרד הפרסום מנצ' • ו-TMF תטפל בתקציב המדיה של קבוצת קרסו
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הודיע בוועידת הנדל"ן של גלובס כי "נפתח גם את תחנת קרליבך; הרכבת לא תיסע בשבת, כי זו החלטת הממשלה" • מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'אנה: "ישנה עלייה חסרת פרופורציה בעולם ההובלה הימית. זאת הסיבה ליוקר המחיה"
חברת הבקרה מתריעה על עיכוב של חודשים בפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שכבר נדחתה לנובמבר • לגלובס נודע כי נוסף לעיכובים בביצוע עבודות הגמר בתחנות, נת"ע מפגרת גם באבני הדרך שנקבעו להטמעת מערכת האיתות, החיונית להפעלה • בנת"ע שבים ומתחייבים כי הרכבת תיפתח לנוסעים בנובמבר 2022
חוק המטרו הוא רק דוגמה למגה פרויקטים בתחבורה שעתידים להיבנות, אך מדינת ישראל לא התמודדה מעולם עם פרויקטים סימולטניים בכאלו סדרי גודל • מה שכן ידוע הוא שצפוי מחסור עצום בכוח אדם מיומן לתכנון פרויקטים אלו
חברת מנרב החזקות הודיעה ב-2019 על זכייתה במכרז לביצוע עבודות הגמר בתחנות הקו האדום • מאוחר יותר רכשו את החברה האחים וייל שמחזיקים היום ב-5% ממנה • אלא שנוסף לחלקם בחברת ההחזקות, האחים וייל הם בעלי מניות בחברה שמנהלת ומפקחת על בניית התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה