נת"ע פרסמה את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול בגוש דן

לפי המכרז, אשר מוערך במיליארדי שקלים, תקופת ההפעלה היא ל-10 שנים • צפי הפעלת הקווים נדחה מספר פעמים: נכון לעכשיו, הקו הירוק מיועד להתחיל לפעול ב-2028 והסגול ב-2027 • מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "שלב משמעותי נוסף לקידום רשת הרכבות הקלות בגוש דן"

חיים גליק, מנכ''ל נת''ע / צילום: כדיה לוי
חיים גליק, מנכ''ל נת''ע / צילום: כדיה לוי

חברת נת"ע פרסמה היום (ד') את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול בגוש דן, שעבודות על הקמתם מבוצעות כעת. המכרז מוערך במיליארדי שקלים ותבחר בו החברה שתפעיל את הרכבות לאחר סיום העבודות.

"נצטרך להביא עוד מאות מיליונים": משרד השיכון נאבק בכשל המכרזים
ברמת גן ובראשל"צ: המבצעים בשוק הנדל"ן עולים מדרגה, וגם הסיכונים
10,000 שקל למ"ר בנתניה: הנחות ענק בהגרלה חוזרת של מחיר למשתכן

לפי המכרז, תקופת ההפעלה היא ל-10 שנים. הזוכה יהיה אחראי על גיוס והכשרה של כוח האדם לחברת ההפעלה, הרצות בתקופת ההקמה, קבלת היתרי ההפעלה מול הרגולטורים וקבלת רשיון עסק לתחנות תת קרקעיות (בקו הירוק). החברה הזוכה במכרז תצטרך לפעול מול החברות המקימות את הקווים הירוק והסגול.

בינתיים, צפי הפעלת הקווים נדחה מספר פעמים לאורך השנים. הקו הירוק אמור היה לפעול בשנת 2025, מאוחר יותר נדחה לשנת 2027, והמועד העדכני להפעלה עומד על שנת 2028. הקו עובר בין ראשון לציון וחולון בדרום, עד להרצליה בצפון, על פני 39 ק"מ (מתוכם 4 ק"מ תת קרקעיים). לאורכו 63 תחנות ולפי נת"ע, צפויים לנסוע בו כ-200 אלף נוסעים מדי יום.

גם הקו הסגול, שכולו עילי, נמצא בעיכובים והוזז משנת 2025 לשנת 2026, וכעת המועד העדכני הוא 2027. הקו יעבור ברחוב ארלוזורוב בת"א ברחוב בן יהודה, אלוף שדה, דרך גבעת שמואל ועד אור יהודה במזרח. הוא משתרע על פני כ-27 ק"מ, לאורכו 46 תחנות, וצפויים לפי נת"ע לנסוע בו כ-200 אלף נוסעים ביום.

בקו האדום, זכתה במכרז ההפעלה חברת "תבל", אשר עתידה בקרוב להפעיל את הקו האדום בין פ"ת לבת ים, לאחר דחיות מרובות גם בו.

מנכ"ל חברת נת"ע, חיים גליק, אמר היום כי "מדובר בשלב משמעותי נוסף לקידום רשת הרכבות הקלות בגוש דן - סם החיים למטרופולין תל אביב הצפוף. יחדיו, הקווים האדום, הירוק והסגול עתידים לשנות את הרגלי התנועה והנסיעה לכל הבאים למרכז, ובעתיד עם הצטרפות 3 קווי המטרו, להביא למהפכה של ממש בתחומי חיים רבים ומגוונים כמו תעסוקה, פנאי, זיהום אוויר ותרומה למשק".