שופרסל, מגה ורמי לוי מורידות מחירי מוצרים

(עדכון) - בין המוצרים שיוזלו במגה: לחם, חלב, אשל, גיל, שמנת חמוצה, חמאה, גבינה צהובה וביצים ■ יוזמי חרם הקוטג' קוראים לציבור לא לקנות קוטג' וגבינה לבנה ביותר מ-5 שקלים

חרם הצרכנים שובר את רשתות השיווק: היום (ד') מדווחת רשת שופרסל על הורדת מחירו של גביע קוטג' ל-5.90 שקלים. עוד מודיעה שופרסל כי נמשך מבצע 2 ב-10 על כל סוגי הקוטג' והגבינות הלבנות.

במקביל, רשת מגה הודיעה על הוזלה של 10% במחירי מוצרי המזון שבפיקוח.

באתר חדשות ערוץ 2 מדווחים כי גם רמי לוי מודיע היום על מבצעים עמוקים יותר על מוצרי היסוד. נודע כי רמי לוי מוזיל את מוצרים אלה ב-30% עד להודעה חדשה. המוצרים שיוזלו הם בחלב בשקית, חלב בקרטון, חמאה, שמנת, אשל, מלח, לחם וחלות.

סערת הקוטג' והמחאה בפייסבוק נותנת את אותותיה, ושופרסל מודיעה כי המחיר החדש לגביע בודד אינו מוגבל בזמן ותקף לרכישה בכל סכום בכל סניפי שופרסל.

רק אתמול (ג') קרא נוחי דנקנר, בעל השליטה בשופרסל, להוזלת מוצרי מזון בסיסיים בשיעור של 20%-30%.

יש לציין כי יוזמי חרם הקוטג' קוראים לציבור לא לקנות גביע קוטג' וגבינה לבנה ביותר מ-5 שקלים.

ריצ'י הנטר, מנהל עסקים ראשי בשופרסל, אמר היום: "מאז ומתמיד מקפידה שופרסל להיות קשובה לציבור לקוחותיה. כבר לפני שבועיים יצאנו במבצע 1+1 על כל סוגי הקוטג' ועם סיומו החל מבצע 2 ב-10 אשר כלל לראשונה גם את כל סוגי הגבינות הלבנות. אנו נמשיך ונעשה הכול על מנת להוזיל את סל הקניות של לקוחותינו".

כפי שפורסם ב"גלובס", הרשתות לא יכלו לעמוד מן הצד עם פרוץ מחאת הקוטג', וחלקן יצאו במבצעים מיידיים, בין אם במסגרת ספין יחסי ציבור ובין אם תוך נקיטת עמדה: "אנחנו לצד הצרכן".

רשת מגה הודיעה היום כאמור על הוזלה של 10% בכל מוצרי המזון הנמצאים בפיקוח ממשלתי, ובכללם: לחם, חלב, אשל, גיל שמנת חמוצה, חמאה, גבינה צהובה וביצים. על-פי נתוני משרד התמ"ת, הוצאות משקי-בית על מוצרים בפיקוח מהווים כ-11% בממוצע מההוצאה על צריכה של משקי-הבית בישראל.

מארגני חרם הקוטג' קראו אתמול לציבור לא לקנות גבינה צהובה בקופסאות אלא רק גבינה צהובה בפיקוח.

"יצרני המזון מציעים מוצרים רבים המקבילים למוצרים בפיקוח, אך מחיריהם יקרים בעשרות אחוזים", אמר זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה. "למרות מחאת הצרכנים הגוברת, יצרניות המזון עדיין עיקשות בדעתן לא להוריד את מחירי המזון, ולכן חשוב שהציבור יידע כי ישנה אלטרנטיבה זולה ומשתלמת יותר בכל סל הקניות שלהם. בכוונתנו לעודד את הציבור לצרוך מוצרים בפיקוח, בין היתר גם באמצעות מתן בולטות למוצרים אלה בסניפים".

מגה מתכוונת לצאת בקרוב בקמפיין פרסומי כדי לעודד את הצרכנים לעבור לצרוך יותר מוצרים בפיקוח.