לא רק סמל סטטוס: כמה תעלה לכם בריכה פרטית בחצר?

מ-50 אלף שקל ועד מיליון, מחדר כושר תת-מימי ועד מיטת אפיריון - "גלובס" בודק כמה יעלה לשכשך את הרגליים בבריכה פרטית, וכמה יעלה לאבזר אותה

בריכה בחצר הבית אינה רק סמל סטטוס אלא גם המרענן הרשמי של הקיץ. במהלך 5 השנים האחרונות נשחקו מחירי הבריכות בכמחצית, והביקושים גואים גם ביישובי הפריפריה.

כ-15,000 בריכות פרטיות מצננות את דיירי הבתים הפרטיים בארץ, בענף שבו קצב הגידול עומד על כ-1,000 בריכות פרטיות הנבנות מדי שנה בכ-90 מיליון שקל.

"הבריכה השכיחה היא מלבנית בגודל 32 מ"ר בעלות של כ-60,000 שקל. רוב הבריכות ממוקמות בחצר הבית, חלקן בתוך הבית או על הגג", אומר דורון מיאגו, מנכ"ל ספיר בריכות ומערכות ספא.

"בריכה מעלה את ערך הנכס בשיעורים העולים על עלותה", אומר יעקב קירמאייר מחברת י.ג.ל שירותי מים, המתקינה בריכות ציבוריות ופרטיות זה 35 שנה. "במושבים כבר נפוצות עשרות בריכות. גם בבניינים משותפים בריכה משקפת חלק בלתי נפרד מהשירות לדיירים, ולא מדובר רק בבנייני היוקרה בתל-אביב".

למרות התפיסה כי בריכה היא "פשע" במובן של בזבוז מים, מנפצים השניים את המיתוס ומדגישים כי ממלאים את הבריכה פעם אחת בלבד, והמים - באמצעות מערכות פילטר וסינון - עוברים סירקולציה ושומרים על ניקיונם.

ה"אויב" הסביבתי הוא אידוי המים אותו ניתן למזער באמצעות כיסוי הבריכה. סוגי הכיסויים כוללים כיסוי צף מפלסטיק ב-1,250 שקל, וכיסוי חשמלי בטיחותי ב-30-60 אלף שקל.

הקמת בריכה: גם במיליון שקל

מיאגו מציין 3 סוגי בריכות ביתיות: בריכות יצוקות מבטון בהליך בנייה של חודשיים, שעלותן מ-100 אלף שקל; בריכות מתועשות, שהן הנפוצות ביותר, הנבנות באמצעות פאנלים בחיפוי ויניל בהקמה של שבוע, ועלותן החל מ-50,000 שקל; ובריכות פיברגלס, המתאימות בעיקר לפנטהאוז - שעלותן החל מ-40,000 שקל.

קירמאייר מציין כי בבסיס תהליך של שילוב בריכה בשטח הביתי עומדים שני שיקולים: שטח ותקציב. בתוך כך הוא מזכיר כי לכל רשות מקומית תקנים ותנאים משלה להענקת אישור לבניית בריכה ביתית, ומומלץ לבדוק אותם בתחילת התהליך.

בשלב הבא יש להתאים את הבריכה לתנאים ולציפיות: למטרות כושר, לשדרוג הבית או לשם האווירה. "בהתאם לכך תופרים לכל דרישה את הבריכה המתאימה, ולפיכך העלויות".

עלות ממוצעת של בריכה (בגודל 10X5) על רכיביה (מסנן, צנרת, מערת חיפוי, מערכת ניקיון), להערכתו, היא 100 אלף שקל. "מכיוון שאין גבול לשדרוגים ולגימיקים, התקציב יכול לטפס למיליון שקל", אומר מיאגו.

לדוגמה: מערכת חיטוי בסיסית שמחירה כ-600 שקל, לעומת מערכת בקרה אוטומטית ב-70 אלף שקל; מנגנון ג'טים - לזרימה נגד כיוון השחייה ב-2,000-20,000 שקל; חלונות תת-ימיים הצופים אל חלל הבית ב-30,000 שקל עד 250 אלף; ומנגנון של רצפה מתכוונת הנועלת את הבריכה ב-250 אלף דולר. גימיקים אחרים כוללים מפלי מים, שילוב של ג'קוזי, מערכת עיסוי, אפקטים במים.

רעיון מכיוון אחר (כלכלית ופרקטית) הוא הצבת בריכה זמנית העשויה PVC ומתכת. בריכות אלה מונחות על משטח בחצר ואינן מצריכות תשתיות מיוחדות. מילוי הבריכה נעשה בתחילת העונה תוך שימוש קבוע בפילטר ובכלור לשמירת על היגיינת המים. לצורכי אסתטיקה ולמניעת אידוי המים, גם בריכות אלה מומלץ לכסות. המחירים (כולל פילטר): 650-800 שקל בטויס אר אס, 850 שקל באייס.

ריהוט

חשוב לקחת בחשבון את החומרים שמהם עשוי הריהוט. יש הטוענים כי ריהוט מעץ יהלום את הגינה היוקרתית וישרוד את תנאי מזג-האוויר, יש שדוגלים בפלסטיק איכותי (סיבים סינטטיים), ואחרים מדגישים את יתרונות האלומיניום כחומר קל לתפעול. טווחי המחירים משתנים בהתאם לטיב ולרכיבי הריהוט וכמובן בהתאם לתווית המעצב.

הנה כמה דוגמאות:

* מיטות שיזוף: פרי יצירתו של המעצב של רוברטו גרבוגלי מאלומיניום בשילוב דורה ווד (פלסטיק דמוי עץ): 9,000 שקל (אואזיס). בטרופיקאזה נמכרות מיטות שיזוף ממתכת וריפוד אקרילי (EMU) מ-20,000 שקל. בטולמנ'ס מיטת שיזוף זוגית קמורה נמכרת ב-40,000 שקל, ומיטת שיזוף אישית עם יריעת צל מודולרית ב-28,000 שקל. מיטת שיזוף מעץ טיק מלא בעבודת יד מ-7,800 שקל (COLLECTECO).

* מיטות אפיריון: מיטה מאלומיניום והצללה בבדי דראלון ב-53,000 שקל (EGO PARIS, פנטהאוז רהיטים). מיטת אפיריון וגזיבו העשוי ראטן ואלומיניום ב-32,000 שקל (אואזיס).

* כיסא חימום מבית SYSTEM POOL - מ-28,000 שקל (נגב).

כושר ומקלחת

* חדר כושר מלא המוצב בתוך בריכת השחייה הביתית (מבית Dimension One Spa), כולל מכשירי כושר לתרגילי מתיחה, חיזוק והרפיה, מתקן הליכה וריצה - 170 אלף שקל (תשלובת אלוני).

* בין המקלחונים המעוצבים: דגם "גולף" (ספדה) - עיצוב נקי נטול ברז, המופעל באמצעות לחיץ בבסיס המקלחון - מ-17,000 שקל. מקלחון מתכתי בחיתוך מודרני מנירוסטה מוברשת עם ראש גשם מובנה -46,000 שקל (סינגולה, ספדה).

* במודי מציעים ברזים המספקים זרמי מים המדמים ממטרים "ליצירת תחושת רעננות טרופית האופיינית לשפת הבריכה" - מ-5,000 שקל.

* ברזי חברת BOSSINI האיטלקית עשויים נירוסטה ומציעים זרמים שונים (מזרימת גשמים עזים ועד זרימה של מפל מים), גבהים ועיצובים - מ-20,000 שקל (חזי בנק).

* לאחסון המגבות: ביתן עץ הממוקם על שפת הבריכה - 12,000 שקל (פנטהאוז רהיטים).

תאורה

לתאורה שסביב לבריכה נדבך חשוב בעיצוב וברושם שהבריכה מותירה (בעיקר) על האורחים בשעות הערב והחשיכה.

* למראה נקי: תאורת LED סמויה בתוך הבריכה בצבע אחיד או בגירסה צבעונית (RGB). יעקב קמחי, מנכ"ל קמחי תאורה, מדגיש כי "המעבר לנורות LED הוא מאוד עכשווי ונכון גם בקונספט של נורות קיר או גופי תאורה תקרתיים. מומלץ להעדיף LED ממותג ואיכותי הכולל טכנולוגיית קירור נכונה המעניקה לו אורך חיים ממושך". מחירים: 350-2,000 שקל.

* לאווירת רטרו: מנורה מפולי קרבונט הנראית ככדור (SLIDE) לסביבת הבריכה או על פני המים - 860-3,000 שקל ליחידה (קמחי תאורה).

ב-LUCE תאורה פתרונות שונים בהם הדומים מוארים מפלסטיק של חברת ROYAL BOTANIA, המשמשים גם כשולחן - ב-5,400 שקל. בסגנון דומה, גוף תאורה עומד ב-11,600 שקל.

* סגנון מודרני מתכתי מוצג בקרני תכלת עם גוף תאורה של FLOS העשוי אלומיניום - מ-3,200 שקל.

ריצוף, אריחים וחיפויים

ריצופים וחיפויים הם תורה עיצובית שלמה. בשני קצוות הסקאלה עומדים אריחי הפסיפס ודקים מעץ.

יש חשיבות רבה לסוג העץ ואיכותו: ככל שמדובר בעץ איכותי ומבוקש, המחיר מטפס: דק מעץ טיק בורמזי נמכר ב"מודי"ב-1,100-1,300 שקל למ"ר.

ב"שמיים ירוקים" מדגישים את הביקושים העולים ללוחות העשויים במבוק - כחומר ירוק וסביבתי. דק מבמבוק נמכר שם ב-450 שקל למ"ר, אריחי דק מרובעים ומלבניים מעץ אינדונזי אדום נמכרים ב"כרמל" ב-500 שקל למ"ר, ומי שלא מתעקש על דק אמיתי יכול לרכוש פרקט דמוי עץ העשוי מפורצלן ב-190 שקל למ"ר ברשת אלוני.

השימוש בפסיפס מאפשר שילוב חומרים וצבעים בגוונים ובטקסטורות שונות. ג'יימי הרננדורנה, מנהל השיווק ב"חזי בנק", מתייחס לפסיפס כ"טרנד בולט המביא עימו ערך מוסף במשחק עם חומרים שקופים, תוספות של עיטורים מזהב ומתכות המשוות לבריכה מראה מבריק כפנינה".

מחירים לדוגמה:

* קולקציית Novo Mosaic בשלל דגמים המגיעים כ"שטיח" רבוע בהתאמה אישית - 100-1,500 שקל למ"ר (נגב).

* קולקציית BISAZZA האיטלקית כוללת חומרי ייחודי למילוי בין האריחים - מ-800 שקל למ"ר (חזי בנק).

הדפסי לייזר הם המונח הנפוץ בתחום ריצופי הבריכה. אפשר מאפשרים להתפרע עם עיצובים ושיגעונות פרי דמיונם של מעצבי על או של עצמכם. אמירה מודרנית מציע בית העיצוב האיטלקי MUTINA במחיר של 1,000 שקל למ"ר לאריחי ריצוף (מודי).

* גרניט פורצלן (NOVO POOLS) חלקים או מחוספסים - מ-90 שקל למ"ר (נגב).

* לחובבי הסגנון העתיק מציעה חברת גני ירושלים ריצוף מאבן ישראלית כ"מוצר נכון מבחינת השימוש והמראה הטבעי שמוכיח את יעילותו לאורך מאות שנים, זמין ועם מחיר תחרותי" - 160-200 שקל למטר (50 שקל לסוג' ב).

קופצים ראש: כמה תעלה הבריכה?

* כמו פעם: בריכות מיציקת בטון - מ-100 אלף שקל

* הנפוצות: בריכות מתועשות (פאנלים בחיפוי ויניל) - מ-50 אלף שקל (100 אלף שקל בממוצע לגודל 50 מ"ר)

* הפחות שכיחות: בריכות פיברגלס (מיועדות בעיקר למרפסת פנטהאוז) - מ-40 אלף שקל

* הזמניות: בריכה ביתית מ-PVC - כ-800 שקל