חברת מגו אפק היא הישראלית הראשונה שתמכור את מוצריה במרוקו

מגו אפק פיתחה ומשווקת מוצרים רפואיים, וכן מוצר להאצת חילוף חומרים והצרת היקפים • החברה תמכור במרקו את המוצר לתחום האסתטי שלה

המוצר של מגו אפק / צילום: יח"צ
המוצר של מגו אפק / צילום: יח"צ

העיניים נשואות לדובאי, שם נערך ביקור היסטורי של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד, אך בינתיים מתרחשת גם היסטוריה נוספת שנובעת מהסכמי אברהם: חברה ראשונה שמתחילה למכור את מוצריה במרוקו.

החלוצה היא חברת מגו אפק הישראלית, אשר פיתחה ומשווקת מוצרים רפואיים, וכן מוצר להאצת חילוף חומרים והצרת היקפים. המוצר לתחום האסתטי כבר משווק היום במרכזי אסתטיקה של האלפיון העליון בארה"ב ובאירופה, והחברה מתהדרת בלקוחות מפורסמים, ביניהם: ליידי גאגא, ג'ניפר אניסטון, טוני רובינס ושחקני NBA ו-NFL. יש לציין כי המוצר האסתטי לא מאושר FDA כמוצר רפואי.

הסכם ההתקשרות עם המפיץ במרוקו להמוצר האסתטי של החברה הינו לטווח הארוך. בהמשך מגו אפק מתכננת למכור את קו המוצרים רפואיים לטיפול בלימפאדמה (בצקת), לאחר השלמת סיום רישום המוצר במרוקו.

כדי לשווק את מוצריה במרוקו היה על מגו אפק לקבל אישורים מיוחדים. המוצרים שהגיעו למרוקו במסגרת הפיילוט נמכרו בתוך 24 שעות.

מוצריה של מגו אפק משתמשים בדחיסת אוויר כדי ליצור עיסוי ממושך בלחץ אוויר, שיכול להיות רלוונטי למניעת קרישי דם, לטיפול בבצקות, להקלה על כאבים אצל ספורטאים לאחר אימון, וכן כאמור לתחום האסתטי. החברה, שנוסדה בשנת 1962, היא מהוותיקות ביותר בארץ בתחום הציוד הרפואי ונמצאת בבעלות קיבוץ אפק. היא מעסיקה כ-150 עובדים. מוצריה משווקים לבתי חולים, לקליניקות רפואיות, לשוק הביתי וגם, כאמור למכוני ספא.

ברק הופר, מנכ"ל מגו אפק מסר כי "כחלק מהאסטרטגיה הגלובלית של החברה אנו תרים באופן תמידי אחר שותפים חדשים והזדמנויות עסקיות. הסכמי אברהם פתחו לנו את שער הכניסה להתרחבות לטריטוריות שעד לא מכבר לא היה ניתן למכור להם בצורה ישירה. אנו גאים שנפלה בידנו ההזדמנות ההיסטורית להיות ראש החנית של התעשייה הישראלית ותעשיית המכשור הרפואי בפרט וליישם בפועל את הברית האמיצה בין שתי המדינות".