בשורה מעודדת למכתשים אגן וכיל: באייר העלתה תחזיות הרווח וההכנסות

צופה גאות בשוק הכימיקלים; העלתה את תחזיות ההכנסות במיליארד אירו ל-26 מיליארד אירו; החברה שילשה את רווחיה ברבעון השני ל-406 מיליון אירו

תאגיד התרופות והכימיקלים באייר (BAY) אשר לו הסכמי שיווק עם חברת מכתשים אגן , ואשר פועלת גם בתחומים משיקים לכיל , דיווח אמש על תוצאות מעולות לרבעון השני של 2005 במהלכן אף העלתה החברה את תחזיותיה להמשך השנה.

באייר מסרה כי הרווח הנקי שלה שולש לרמה של 406 מיליון אירו לעומת 146 מיליון אירו בתקופה המקבילה כשהרווח לפני מס והפחתתות מטפס 38% ל-853 מיליון אירו.

בשורה העליונה רשמה החברה צמיחה של 19.5% לרמת הכנסות של 7.05 מיליארד אירו הודות למכירות חזקות של חטיבת הפוליקרבונט והפלסטיקה.

הבשורה החיובית מבחינתה של מכתשים אגן וכיל, נעוצה בהעלאת תחזיות החברה שצופה כעת מכירות 26 מיליארד אירו לעומת תחזית קודמת למכירות של 25 מיליארד אירו כשהרווחיות צפויה לנוע בטווח של 40% לעומת תחזית קודמת של 20%.

נזכיר כי מכתשים אגן חתמה על הסכם הספקה אסטרטגי רב-שנתי עם חברת באייר כשההסכם האמור מתייחס לקוטל החרקים אימידקלופריד (Imidacloprid) שמכירותיו הסתכמו בשנת 2004 בסך של 800 מיליון דולר.

אין ספק שתנאי השוק אשר מצביעים על ביקושים גוברים בסביבת מחירים גואה עשוייה להקרין גם על החברות האחרות בענף ביניהם כאמור גם הנציגות הישראליות הבכירות, מכתשים אגן וכיל.

נזכיר כי ברבעון הקודם דיווחה באייר כי הרווח הנקי שלה גדל ב-56% ברבעון הראשון הרבה מעל התחזיות.