הפינוי בכח מגוש קטיף מתחיל כבר הלילה; ניסנית, דוגית ואלי סיני - פונו

הגרעין הקשה - בכפר דרום, נצרים, עצמונה וקטיף; ההפתעה: ההתנגדות האקטיבית בנווה דקלים

מחר (ד') לפנות בוקר, מתחיל הפינוי בכח. עשרות אלפי חיילים ושוטרים יתחילו בפינוי הכפוי של אלפי תושבי גוש קטיף, שמראש הודיעו, כי לא יתפנו מרצון.

מדובר בגרעין הקשה של תושבי גוש קטיף, שמסיבות אידיאולוגיות, מסרבים לפנות את הבתים וסירבו לקבל את קציני צה"ל כדי לקבל לידיהם את צווי הפינוי, ובמקרים לא מעטים אף קרעו לעיני הקצינים והתקשורת את צווי הפינוי.השלב הראשון של הפינוי בכח צפוי בארבעה יישובים "קשים": קטיף, עצמונה, נצרים וכפר דרום.

מנתונים שריכז כוחות הביטחון, צה"ל ומשטרה, מרבית היישובים הממוקמים בצפון הרצועה, כבר התפנו מתושבים, או שיתפנו עד למחר בבוקר, בטרם יחלו הכוחות לפנות בכוח. היום הסתיים תהליך הפינוי מרצון בדוגית, ניסנית ואלי סיני והישובים הועברו לאחריות צה"ל. בכמה ישובים נוספים התקיימו תהלוכות פרידה מרגשות.

הגרעין הקשה של המתנחלים בגוש קטיף, מורכב מדתיים, שהגיעו להתיישב בגוש קטיף לא מטעמים של נוחות ודיור זול, אלא מתוך אמונה, כי רצועת עזה היא חלק מחזון ארץ ישראל השלמה.

הגרעין הקשה של המתיישבים האידיאולוגיים בגוש קטיף מתרכזים אומנם בעצמונה, כפר דרום ונצרים, אבל הם קיימים ומתגוררים ביישובים נוספים, שם מספרם קטן יחסית וניתן לאתרם בקלות. ההפתעה עד-כה היתה בהתנגדות הקשה בנווה דקלים, היישוב הגדול ביותר בגוש קטיף, בו מרוכזים גם משרדי המועצה האיזורית.

מסקירה שערכנו, ומתוך הנתונים שליקטנו ממקורות שונים, וכן מנתונים רשמיים שקיבלנו מדובר צה"ל ומהמשטרה, עולה התמונה הבאה, לגבי היקף המשפחות שכבר התפנו: באלי סיני התגוררו 74 משפחות.

בבדולח יש 35 משפחות רשומות, על פי נתוני משרד הפנים. נכון להיום עזבו 11 משפחות.

ביישוב גדיד מתגוררות 63 משפחות. בצהריים אף התקיימה תהלוכת פרידה של תושבים מתפנים מהיישוב.

ביישוב גן אור מתגוררות 57 משפחות. עד-כה התפנו 20 משפחות.

ביישוב גני טל גרות 85 משפחות. רק שמונה משפחות התפנו מרצון.

ביישוב דוגית התגוררו 19 משפחות.

ביישוב כפר דרום, מהגרעין האידיאולוגי של גוש קטיף, מתגוררות 73 משפחות. אף משפחה לא עזבה.

ביישוב מורג, יישוב שנחשב אידיאולוגי, מתגוררות 22 משפחות. 16 משפחות התפנו.

בבירת גוש קטיף - נווה דקלים - מתגוררות 467 משפחות. נכון להיום, עזבו 156 משפחות בלבד והגרעין האקטיבי ביותר של ההתנגדות לפינוי, היה ביומיים האחרונים בתחומי נווה דקלים, כאשר מאות צעירים ובני נוער מכל הארץ מצטרפים לתושבים.

בניסנית התגוררו 240 משפחות. מרביתן, כ-230 משפחות, כבר עזבו.

ביישוב נצר חזני מתגוררות 80 משפחות. נכון להיום עזבו 25 משפחות.

בנצרים מתגוררות 64 משפחות. נכון להיום, עזבה משפחה אחת בלבד.

בעצמונה, מהגרעין הקשה והאידיאולוגי של יישובי גוש קטיף, מתגוררות 83 משפחות. עד כה לא התפנתה אפילו משפחה אחת.

ביישוב פאת שדה התגוררו 19 משפחות. 17 מהן כבר התפנו מרצון.

ביישוב קטיף גרות 61 משפחות. נכון להיום, התפנו רק שלוש מתוכן.

ביישוב רפיח ים גרות 27 משפחות. מרביתן, 25 משפחות, כבר התפנו.

נכון להיום, כ-600 משפחות עזבו מרצון את גוש קטיף. נתון זה לא מאשר סופית כי הן עזבו פיזית את היישובים. זאת, מאחר ולפי דיווחי המשטרה, חלק מהמשפחות שהצהירו, כי הן יתפנו מרצון, פשוט עשו אחורה פנה, פינו את המיטלטלין שלהן והן חזרו לגוש קטיף בשלל תירוצים.