היום: דחפורים הורסים את הבתים ברפיח ים, שליו ומורג

משרד הביטחון, באמצעות קבוצה גדולה של קבלני משנה, החל היום (ב') במבצע להריסת הבתים ביישובים רפיח ים, שליו, מורג. אתמול החלו הקבלנים בהריסת בתים ביישובים פאת שדה שם נהרסו עד היסוד 34 בתים, ביישוב דוגית, בו נהרסו 17 בתים וביישוב גני טל, שם נהרסו 20 בתים.

על-פי הערכות של משרד הביטחון, מבצע הריסת הבתים מגוש קטיף יסתיים בתוך שבועיים עד שלושה, אם קצב הריסת הבתים יפעל כסדרו ועל פי תוכנית עבודה שהוכנה מראש. רגע לפני תחילת הריסת הבתים פועלים צוותים של משרד הביטחון בבתים שפונו כדי לוודא שבתוך הבתים לא נשארו חפצים אישיים וציוד של התושבים.

משרד הביטחון והרשות הפלשתינית הגיעו להסכמה, כי כל מבני הציבור הקיימים ביישובי גוש קטיף, לא ייהרסו על-ידי צה"ל.

על-פי ההסכמות בין הצדדים, מבני הציבור שבגוש קטיף, החל ממשרדים קטנים, מרפאות, מחסנים, מקלטים, וכן בנייני משרדים גדולים, יישארו על כנם, והם יועברו בשלמותם לידי הרשות הפלשתינית.

לעומת זאת, סוכם בין הצדדים, כי בתי הכנסת, שאף הם נחשבים למבני ציבור, שיהרסו עד היסוד, בשל הערך הרגשי שלהם, ומניעת העברתם לידי מוסלמים.

כמו כן, על פי סיכום מראש, כל הבתים הפרטיים בכל יישובי הגוש, ייהרסו עד היסוד, בין היתר, בשל דרישת בעלי הדירות, שלא היו מוכנים שבתיהם יועברו לפלשתינים.

את הריסת הבתים מבצע משרד הביטחון, ששכר לצורך כך עשרות קבלנים פרטיים. על-פי תוכנית עבודה מראש, לאחר שהתושבים עזבו את היישובים, תכולת הבתים נארזת על-ידי קבלנים פרטיים ששכר משרד הביטחון, ולאחר בדיקה פיזית של הבתים, הם מסומנים להריסה. ההערכות הן שבתוך כשבועיים יסתיים פרויקט הריסת מאות המבנים בגוש קטיף.

*