טויוטה עושה היסטוריה: החלה היום במכירת דגם היוקרה לקסוס ביפאן

הערכה: השקת הדגם ביפאן תביא לגידול של 70 עד 80 מיליארד יאן ברווח התפעולי בשנה הבאה

יצרנית הרכב היפאנית טויוטה מוטור, שתתחיל היום (ג') למכור ביפאן את מכונית היוקרה לקסוס, עשויה לדווח על גידול של 70 מיליארד יאן (632 מיליון דולר) עד 80 מיליארד יאן ברווח התפעולי בשנה הבאה, הודות להשקת לקסוס בשוק הביתי שלה, אמר קוניהיקו שיוהארה, אנליסט בסניף טוקיו של בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס.

בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס 2005 דיווחה טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, שהרווח התפעולי טיפס ב-0.3% ל-1.67 טריליון יאן. שנת הכספים האמורה היתה השלישית ברציפות, שבה רשמה טויוטה רווח שיא.

לקסוס פותחה בשנת 1989 עבור השוק האמריקני, והיום (ג') תתחיל טויוטה למכור אותה גם ביפאן, ולהתחרות במותגי יוקרה זרים כגון מרצדס-בנץ של יצרנית הרכב הגרמנית-אמריקנית דיימלר-קרייזלר, ב.מ.וו, ואאודי של פולקסווגן.

ב-2004 שמר מותג לקסוס על מעמדו כמותג היוקרה הפופולרי ביותר בארה"ב זה השנה החמישית ברציפות.

"טויוטה תרוויח ממכירת לקסוס, שמחירו יהיה גבוה ממחיר דגמי טויוטה האחרים, אבל ייתכן שחלק מדגמי טויוטה יתחרו בעצמם עם מותג לקסוס ויפגעו במכירותיו", אמר שיוהארה בראיון ברשת הטלוויזיה של בלומברג.

טויוטה, המייצרת ארבע מכל עשר מכוניות הנוסעות בכבישי יפאן, תחנוך היום (ג') 143 סניפי לקסוס ביפאן, ועד סוף השנה הנוכחית יגיע מספר סניפי לקסוס ביפאן ל-151. בשנת 2006 יגיע מספר סניפי לקסוס ל-174 - מספר זהה למספר סניפי ב.מ.וו, אמר שיוהארה.

היום (ג') תתחיל טויוטה למכור ביפאן את דגם לקסוס GS, שנמכר בארה"ב כדגם טויוטה אריסטו. כמו כן, תמכור טויוטה ביפאן את דגם SC, שנמכר בארה"ב כדגם Soarer, ואת דגם IS, המחליף את אלטזה. בשנה הבאה תתחיל טויוטה למכור ביפאן גם את דגם LS וגרסה היברידית, היכולה לפעול גם באמצעות דלק וגם באמצעות חשמל, של דגם GS.