ביהמ"ש אישר ההסכם עם עובדי קלאבמרקט והגבלות הממונה על ההגבלים

על פי ההסכם, כל עובדי קלאבמרקט יפוטרו ויעברו לעבוד בשופרסל תחת ההסכמים הקיבוציים שלה * נושא מכירת החנויות נותר פתוח

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דניה קרת-מאיר, אישרה הבוקר (ה') את כל פרטי מכירת מכירת קלאבמרקט לשופרסל. מדובר בפרטים הנוגעים למגבלות שהטיל הממונה על ההגבלים, דרור שטרום, ולהסכמים שהושגו עם העובדים.

בבקשתם לאשר את המכירה, פורסים הנאמנים שלמה נס וגבי טרבלסי, את ההתרחשויות מאחורי הקלעים בימים האחרונים, בעיקר במגעיהם עם שטרום ועם ההסתדרות.

נס וטרבלסי מאשרים, כי בשלב מסוים של המו"מ בין שופרסל לבין שטרום הודיעה שופרסל, "כי אם התנאים ייוותרו על כנם, לא יהיה לה מנוס אלא לסגת מהעיסקה לרכישת החברה".

לגבי התאמת מחיר העיסקה בעקבות המגבלות שסוכמו לבסוף, מודיעים נס וטרבלסי רשמית, כי להערכתם המחיר המקורי (825.5 מיליון שקל) יפחת "בעשרות בודדות של מיליוני שקלים". שופרסל תקבל שליש מתמורת מכירת 15 מהסניפים, עד לתקרה של 69 מיליון שקל, וכן את התמורה ממכירת סניף אחד השייך לה וסניף קלאבמרקט בבית שמש.

אם התמורה ממכירת הסניפים תעלה על 69 מיליון שקל, יתחלקו שופרסל והנאמנים בסכום שמעל לתקרה זו. שופרסל תישא בתוצאות הכספיות של הסניפים עד מכירתם או עד 31.12.05, לפי המוקדם שביניהם. נס וטרבלסי מציינים, כי חלק מהסניפים שיימכרו הם רווחיים ומשמעותיים.

בהמשך הדיווח, מתארים נס וטרבלסי את חילוקי הדעות הקשים שהתעוררו אתמול (ד') בינם לבין שטרום, בנוגע לדרך בה יימכרו 17 הסניפים. שטרום דרש, כי הסניפים יימכרו בידי נאמן מטעמו ובכפוף להנחיותיו, כלומר: תוך הקפדה על שמירת התחרות. נס וטרבלסי סברו, כי הסמכות מצויה בידיהם והמטרה העליונה של המכירה צריכה להיות מיקסום ההכנסה.

אתמול בצהריים איים שטרום, כי אם בית המשפט לא יאשר את המכירה בדרך אותה הוא דורש, "לא ניתן יהיה לאשר את המיזוג". בעקבות זאת, סיכמו הצדדים על מינויו של עו"ד חנינא ברנדס לנאמן למכירת הסניפים, לדברי נס וטרבלסי - רק על מנת למנוע את קריסת הרשת.

למרות זאת, הם מגלים, אמש הודיע שטרום רשמית, כי המיזוג מותנה בכך שמכירת הסניפים תתבצע בידי נאמן שימונה על ידו, לאחר שמיעת עמדות שופרסל וקלאבמרקט. "הנאמן יידע את נאמני קלאבמרקט על מהלכיו ויפעל, ככל הניתן, בתיאום מלא עימם", קבע שטרום.

במצב שנוצר, אומרים נס וטרבלסי, הם למעשה אנוסים לקבל את דרישתו של שטרום, שכן - כלשונם - "השטח בוער". ספקים מתקשים לספק סחורה לסניפי קלאבמרקט, מנהלי הסניפים והמנהלים הבכירים הודיעו שלא יתייצבו היום (ה') לעבודה, והבנקים הודיעו שיעניקו אשראי רק לימים ספורים.

לפיכך, הם אומרים, אין מנוס מלאשר מיידית את המכירה לשופרסל, על כל התנאים הנלווים. בכוונת נס וטרבלסי להבהיר לשטרום, כי לדעתם יש מקום שישמע אותם בטרם ימנה את הנאמן למכירת הסניפים.

בנוגע להסכמים עם העובדים, מדווחים נס וטרבלסי על העמדת 157 מיליון שקל לצורך תשלום פיצויים לעובדים. מסכום זה ינוכו הכספים שכבר שילמו הנאמנים לעובדים, בעיקר בגין הפרשות לקופות הגמל למיניהן. הסכום גם כולל 60 מיליון שקל שישמשו להשלמת שכרם של 600 העובדים הוותיקים, בעלי התנאים המשופרים.

נס וטרבלסי מדגישים, כי העובדים ויתרו על רכיבי שכר בשווי עשרות מיליוני שקלים, כגון פדיון הודעה מוקדמת וימי חופשה. זאת, בנוסף לוויתור על זכויות שצברו בשנותיהם בקלאבמרקט, שכן הם נקלטים בשופרסל ללא ותק כלשהו.

בכל מקרה, התשלום לעובדים בגין רכיבי החוב והפיצויים המוגדלים לא יעלה על 97 מיליון שקל. אם ייוותר עודף, הוא יוחזק לחשבון הנאמנים. מהתשלום לעובדים גם ינוכה שכר טירחתם של הנאמנים, כפי שיקבע בית המשפט.