הרשות הפלשתינית התעלמה מפסיקה - ובית משפט פדרלי ברוד-איילנד הורה להקפיא כל נכסיה בארה"ב

הרשות התעלמה מפסיקת בית-המשפט, לפיה עליה לשלם 116 מיליון דולר לשאיריהם של ירון ואפרת אונגר, אזרחים אמריקניים, שנרצחו ע"י מחבלים פלשתיניים

בית משפט פדרלי ברוד-איילנד הורה להקפיא את כל נכסי הרשות הפלשתינית בארה"ב, לאחר שהרשות התעלמה מפסיקת בית-המשפט, לפיה עליה לשלם 116 מיליון דולר לשאיריהם של ירון ואפרת אונגר, אזרחים אמריקניים, שנרצחו ע"י מחבלים פלשתיניים סמוך לבית-שמש ב-1996.

השאירים, שני בניהם של בני הזוג אונגר, הגישו תביעה נגד הרשות, נגד יאסר ערפאת ונגד בכירים פלשתיניים בעלי תפקידים ברשות. הם לא הצליחו לממש את פסק הדין וביקשו את סיוע בית-המשפט.

נכסי הרשות בארה"ב מסתכמים בכ-1.2 מיליארד דולר. מדובר בהשקעות בקרנות ובכספים בחשבונות בבנקים בארה"ב. פרקליט התובעים מנסה גם למכור את משרדי הנציגות הפלשתינית בניו-יורק.

חשבונות הבנק של הרשות הפלשתינית בניו-יורק משמשים למימון הפעילות של משרדי הרשות ברחבי תבל. על-פי הוראת בית-המשפט, נאלץ בנק אוף ניו-יורק, בו מוחזק החשבון העיקרי, להפסיק להעביר כספים למשרדים פלשתיניים מחוץ לארה"ב.

הנציגים הפלשתיניים בארה"ב קובלים שהפסיקה משבשת את עבודתם הדיפלומטית. על-פי ידיעה בעיתון "בוסטון גלוב", ביקש שר האוצר הפלשתיני, סאלאם פיאד, משרת החוץ האמריקנית, קונדוליסה רייס, שתפעל להתרת הסבך, אך לסטייט-דיפרטמנט אין מעמד חוקי בעניין.

עם זאת, פסיקת בית המשפט אינה חלה על הסיוע האמריקני לרשות. באחרונה העביר הממשל לרשות 50 מיליון דולר, כפי שהתחייב הנשיא ג'ורג' בוש.

ארבע תביעות אחרות של שאירי קרבנות טרור נגד הרשות מתבררות או עומדות להתברר בחודשים הקרובים בבתי משפט בארה"ב.