קדבורי שוופס מעמידה למכירה את חטיבת המשקאות הקלים שלה באירופה לאחר אכזבה מהיבשת הישנה

העסקה, שנועדה לצמצום חובות, תכלול את מותגי אורנג'ינה ושוופס. עשויה להניב 1 מיליארד ליש"ט

יצרנית המשקאות הקלים השלישית בגודלה בעולם, החברה הבריטית קדבורי שוופס, מתכננת למכור את יחידת המשקאות הקלים שלה באירופה, ולהשתמש בתקבולי המכירה לצמצום חובותיה, המסתכמים ב-4.3 מיליארד ליש"ט (7.8 מיליארד דולר).

קדבורי-שוופס מייצרת גם את מסטיק בזוקה.

העסקה תכלול את מותגי אורנג'ינה ושוופס באירופה, הודיעה היום (ה') אחת מדוברות קדבורי-שוופס.

בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס משמש כיועץ קדבורי-שוופס בכל הקשור במכירה.

מכירת החטיבה האירופית עשויה להניב 1 מיליארד ליש"ט, העריך ריצ'רד וורקמן, אנליסט בחברת ההשקעות אוריאל סקיוריטיס בלונדון.

החטיבה האירופית, שמכירותיה ירדו ב-6% במחצית הראשונה של השנה, תורמת 10% מסך רווחי קדבורי-שוופס.

מנכ"ל קדבורי-שוופס, טוד סטיצר, מתמקד בפיתוח החטיבות הגדולות ומהירות-הצמיחה, כולל יחידת המשקאות הקלים בארה"ב.

"זהו המהלך הנכון עבור החברה", אמר אנדרו סונדרס, אנליסט בחברת ההשקעות נומיס סקיוריטיס. "אירופה אינה אחד משווקיה הגדולים של החברה, והנהלת החברה תיטיב לעשות אם תתמקד באזורים אחרים".

הבוקר (ה') ב-9:39 קפצה מניית קדבורי-שוופס ב-15.5 פני, עלייה של 2.8%, ובמחיר של 562.5 פני בלונדון.

זוהי העליה החדה ביותר מאז ה-3 במאי. מתחילת השנה העפילה המניה ב-16%.

קדבורי נמצאת בעיצומה של תוכנית קיצוצי עלויות בהיקף של 400 מיליון ליש"ט, והשנה היא אמורה לקצץ עלויות בשווי של 100 מיליון ליש"ט.

בסוף יוני הסתכמו חובות החברה ב-4.3 מיליארד ליש"ט.

אשתקד נפלו מכירות יחידת המשקאות הקלים באירופה ב-6%, מכיוון שהקיץ הגשום מהרגיל הפחית את הביקוש, ויריבותיה של קדבורי-שוופס הורידו מחירים בגרמניה.

נתח השוק של קדבורי-שוופס בשוקיה החשובים ביותר באירופה - צרפת, ספרד וגרמניה - התכווץ.

במחצית הראשונה של השנה הנוכחית ירד הרווח התפעולי של החטיבה ב-1%.