שטראוס עלית השלימה את רכישת MK בפולין בתמורה לכ-31 מיליון אירו

עלית פולין תשלם כ-26 מיליון אירו בגין הפעילות והנכסים שנרכשו, וסכום נוסף של כ-5 מיליון אירו במהלך 5 השנים הבאות בגין אי תחרות

שטראוס עלית השלימה בסוף השבוע את רכישת הפעילות ומותג הקפה MK בפולין תמורת כ-31 מיליון אירו. בסוף השבוע, כאמור, נחתמו בפולין כל הסכמי הרכישה לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים לביצוע העסקה ובעיקר אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בפולין, שבחן את העסקה במהלך החודשים האחרונים.

עלית פולין, תשלם סך של כ-26 מיליון אירו בגין הפעילות והנכסים שנרכשו כולל מרכיב בגין הוצאות שיווק שהוצאו במהלך החודשים האחרונים בכדי לשמר את מעמדו המוביל של המותג שנרכש. בנוסף תשלם עלית פולין סכום נוסף של כ-5 מיליון אירו במהלך חמש השנים הבאות, בגין אי תחרות.

המותג העיקרי שנרכש בעסקה הינו MK Premium, שהינו המותג השני בסיגמנט קפה הפרימיום הקלוי והטחון בפולין.

נתח השוק הכולל של מוצרי MK ובסיגמנט הפרימיום בפולין עומד על כ-21%. עם השלמת העסקה יסתכם נתח השוק הכולל של עלית פולין בכ-18-19%, בשוק הקפה הקלוי והטחון הפולני.

ארז ויגודמן, מנכ"ל שטראוס עלית, ציין כי "רכישת פעילות MK מהווה נדבך חשוב במימוש אסטרטגיית ההתרחבות הבינלאומית של שטראוס עלית בכלל, ובתחום הקפה בפרט".

בעקבות השלמת העסקה תהפוך פעילות הקפה של שטראוס-עלית, לשחקן הקפה הקלוי והטחון המוביל במרכז ומזרח אירופה (במונחים כמותיים).