העליון החמיר את עונשו של מלווה בריבית ל-3.5 שנות מאסר והורה לו לפצות קורבנותיו

אריק אבישר הורשע בסחיטה בכוח, קבלת דבר במרמה ואיומים; "גבה קנסות דרקוניים באיומים ואלימות"

בית-המשפט העליון קיבל את ערעורה של המדינה והחמיר בעונשו של אריק אבישר, שעסק במתן הלוואות בריבית. העליון הטיל על אבישר, שהורשע בסחיטה בכוח, קבלת דבר במרמה ואיומים, שלוש שנים וחצי מאסר במקום שנתיים וחצי שהוטלו עליו במחוזי, והורה לו לפצות את שמונת קורבנותיו ב-40 אלף שקל.

בסוף 2002 ובמהלך 2003 עסק אבישר במתן הלוואות בריבית. בכתב האישום שהוגש נגדו לבית-המשפט המחוזי בת"א, נטען כי במסגרת עיסוקו ביצע כלפי הלווים שורה של עבירות ובכללן סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה, קבלת דבר במרמה, עושק איומים ועוד.

אבישר זוכה מחלק מהאישומים ובחלקם הורשע. בעקבות כך הוטלו עליו שנתיים וחצי מאסר וקנס של 25 אלף שקל. בית-המשפט המחוזי דחה בקשה לפסוק פיצויים לקורבנות העבירות, בנימוק שלא ברור מהו נזקם המדויק של המתלוננים ומהי תרומתם של צדדים שלישיים לנזק.

את הערעור הגישה המדינה באמצעות עוה"ד תמר פרוש וזוהר דולב. את פסק הדין כתב השופט אדמונד לוי, בהסכמת השופטות דורית בייניש ואסתר חיות.

השופט קבע, כי הלקוחות של אבישר שנפגעו הם אנשים תמימים, קשי יום, שככל הנראה הפרוטה אינה מצויה בכיסם ועקב כך אינם יכולים להסתייע בשירותיו של בנק ממוסד. "אבישר הלך בדרכם של רבים מאלה העוסקים בגבייה בשוק האפור, ולא הסתפק בקרן, ריבית ודמי טיפול, אלא הוסיף וגבה מהמפגרים תשלום של קנסות דרקוניים, ומי שהעז להמרות את פיו מצא עצמו מאוים או קורבן לתקיפה אלימה".

את אבישר ייצגה עו"ד עטרה שינברגר. (ע.פ. 5403/05).