באחד העם פועלים להגדלת מספר חברות ההיי-טק הפעילות בבורסה בת"א

דירקטוריון הבורסה אישר הקלות ברישום חברות מו"פ למסחר, בהן שינוי הגדרת חברת מו"פ ושינוי הגדרת משקיע מוסדי בחברת מו"פ

הנהלת הבורסה לני"ע הודיעה היום כי דירקטוריון הבורסה אישר הקלות בכללים לרישום למסחר של חברת מו"פ, בהן שינוי הגדרת חברת מו"פ, שינוי הגדרת משקיע מוסדי בחברת מו"פ והקלה בדרישה לפיזור מזערי של המניות בהנפקה.

רונית הראל בן-זאב, סמנכ"ל בכיר ומנהלת המחלקה הכלכלית אמרה כי, "ענף ההיי-טק, המוגדר כקטר הצמיחה של המשק הישראלי, אופיין בייצוג נמוך יחסית בבורסה בת"א. הדירקטוריון החליט לעודד את המו"פ, ע"י מתן אפשרות נוחה לחברות לגייס הון גם במגרש הביתי".

הראל בן-זאב ציינה כי ההנפקה בתל-אביב תספק מימון לחברות היי-טק, ועשויה לשמש קרש קפיצה נוח לקראת הנפקה בארה"ב או באירופה בשלב מאוחר יותר.

חברות כגון נייס, ריטליקס, ליפמן ואחרות יצאו לבורסה בתל-אביב, שהיתה קרש הקפיצה להנפקה בנאסד"ק.

בין ההקלות עליהן הוחלט נקבעה הגדרה מחודשת לחברת מו"פ. חברת מו"פ, שהוגדרה עד כה כחברה שהשקיעה מכספיה במחקר ופיתוח לפחות 3 מיליון שקל בשלוש השנים שקדמו להנפקה. ההגדרה החדשה תכלול בסכום של 3 מיליון השקלים, הן את הכספים שהשקיעה החברה מאמצעיה במו"פ והן את הכספים שקיבלה מהמדען הראשי.

על מנת לעודד משקיעים מוסדיים להשתתף בהנפקות אלה, הוחלט להפחית את סכום המינימום שמתחייב "משקיע מוסדי" לרכוש בהנפקות של חברות מו"פ ב-50%, ל-400 אלף שקלים.

מאחר והביקוש של משקיעים מוסדיים ומשקיעים מהציבור להשתתף בהנפקה ראשונה של חברות מו"פ, שהינן חברות בתחילת דרכן נמוך, בהשוואה לחברות רגילות, הוחלט להפחית את הדרישה למספר מחזיקים מזערי לאחר ההנפקה לגבי חברות מו"פ ל-35 מחזיקים לפחות, כששווי ההחזקה לכל מחזיק ללא שינוי -16,000 שקל. על פי הכללים הקיימים, בהנפקת מניות בחברה חדשה, נדרש כיום מספר מינימלי של לפחות 100 מחזיקים.

הוחלט להפחית את שיעור החזקות הציבור הנדרש בהנפקות של חברות מו"פ בהיקף של עד 32 מיליון שקלים ל-10% בלבד. ההצעה להפחתת השיעור המיידי הנדרש נובעת מכך שלחברות אלה צפויים סבבי גיוס הון רבים, ולכן, מוצע לאפשר להן להנפיק לראשונה בבורסה גם בדילול נמוך יחסית. שווי החזקות הציבור המינימלי הנדרש (הכמות הצפה) הינו 16 מליון שקל.

מהבורסה נמסר כי הכללים שאושרו על ידי הדירקטוריון עדיין טעונים אישור רשות ניירות ערך.