מאיר אזרד עתר לביה"ד נגד ביטול בחירתו למנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים

מנכ"ל משרד הדתות לשעבר טוען כי ההחלטה על מכרז חדש נעשתה שלא כדין ובניגוד לאמות המידה שנקבעו בפסיקה בעניין ביטול מכרז

מנכ"ל משרד הדתות לשעבר, מאיר אזרד, מבקש מביה"ד האיזורי לעבודה בירושלים, לחייב את המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, לבטל הליך מכרז חדש שבו החלה, לצורך מינוי מנכ"ל.

המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים היא עמותה שבה חברים המדינה ומרכז השלטון המקומי. העמותה עוסקת בפיתוח, אחזקה, ריכוז וביצוע פעולות באתרים קדושים ובייזום פעולות חינוך ואיסוף כספים למימונן.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסף ארנון, בדצמבר 2004 פירסמה העמותה מודעות, לפיהן היא החלה בתהליך איתור לבחירת מנכ"ל. אזרד הגיש מועמדות, ובמארס השנה בחרה בו העמותה למנכ"ל.

לאחר החלטה זו, הועברה מועמדותו לאישור הוועדה לבדיקת מינויים (ועדת רביבי). לטענת אזרד, התברר לו, שעוד בטרם עלה עניינו לדיון בוועדת רביבי, פנה עו"ד גונן גומלסקי, מרשות החברות הממשלתיות, אל יו"ר הוועד המנהל של העמותה, אלי בן-דהן, והצביע על פגמים שנפלו לטענתו בהליך הבחירה של אזרד.

הפגמים שנמצאו לפי המכתב: במהלך הליך בחירת המנכ"ל התווסף שלב מיון נוסף שלא נקבע מראש; במהלך המכרז שונה משקל הקריטריונים באופן שהיטיב עם אזרד.

לפי התביעה, לאחר התכתבות עם עו"ד גומלסקי, החליט הוועד המנהל של העמותה לדבוק בהחלטתו. אולם גומלסקי שלח תגובה, שעיקרה חזרה על טענותיו הקודמות. גומלסקי המליץ, כי הוועד המנהל יערוך דיון מחודש על בחירת המועמד שיובא לאישור הוועדה לבדיקת מינויים, או לחילופין יפתח בהליך איתור חדש ותקין.

בחודש שעבר גילה אזרד מודעה בעיתון שפירסמה העמותה, שבה היא מודיעה על אפשרות להגיש הצעות לתפקיד מנכ"ל. מאוחר יותר הודיעה לו העמותה, כי הוחלט לפתוח במכרז חדש.

אזרד טוען, כי ההחלטה על מכרז חדש נעשתה שלא כדין ובניגוד לאמות המידה שנקבעו בפסיקה בעניין ביטול מכרז. לפיהן ביטול מכרז הוא צעד קיצוני שיוכשר רק במקרים חריגים, כשאין אמצעי אחר לתקן את הפגם.

אזרד מציין, כי במקום מכרז חדש, על העמותה להשיב את הדיון לוועדת המכרזים, והדבר מתאפשר גם לפי עמדתו של גומלסקי. עוד טוען אזרד, כי פרסום מכרז חדש פוגע בתחרות ההוגנת, שכן הוא מאפשר הזדמנות להצטרפות מועמדים נוספים שלא הגישו מועמדות במסגרת המכרז המקורי, תוך אפשרות ל"שיפור מקצים" - הן למועמדים פוטנציאליים שלא ניגשו למכרז הראשון, והן לבעלי עניין שונים בעמותה.

טרם הוגש כתב הגנה. (עב 2236/05).