כתבי אישום נגד משליכי ראש החזיר לחצר מסגד חסן בק ביפו

התובעת: "מדובר בפרובוקציה שיש בה משום פגיעה חמורה ברגשותיו של הציבור המוסלמי, אשר עלולה היתה לגרום להתלקחות יצרים חמורה"

כתב אישום הוגש היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א נגד שמעון בן-חיים (34) וויקטוריה שטיימן (31) בפרשת השלכת ראש החזיר לחצר מסגד חסן בק ביפו.

על-פי כתב האישום, הנאשמים רכשו ראש חזיר, כרכו אותו בכאפיות, הניחו בפיו מחרוזת וכתבו עליו בעיפרון שחור "הנביא מוחמד". הם אף ציירו שני סמלי סהר בצדדיו ושמעון חיים השליך את ראש החזיר לתוך חצר המסגד חסן בק ביפו.

עוד נטען בכתב האישום, כי זמן קצר לאחר-מכן הוא התקשר למשרדי ערוץ 10 והודיע על האירוע. התביעה טוענת, כי במהלך השבוע שקדם למעשה התקשר שמעון בן-חיים למספר אנשים ביפו, ביניהם למסעדת אבולעפיה, מסעדת חאג' כחיל ובית הדין השרעי והצהיר על כוונתו לבצע את המעשה.

בין היתר, הוא אמר לעובד במסעדת חאג כחיל: "אתם ערבים, אני אזיין אתכם. אני אמלא את המסגד בחזירים ואני אפוצץ לכם את מסגד חסן בק".

בשיחות נוספות הוא התבטא במילים - "הוציאו אותנו מעזה ואנחנו נוציא אתכם מיפו", ובשיחה עם מזכיר בית הדין השרעי, אמר לו הנאשם: "תלכו למסגד חסן בק ותראו שם תמונה שאלוהים נותן חזיר לנביא מוחמד".

התביעה טוענת, כי הנאשם חילל מקום פולחן המקודש לקהל אנשים בכוונה לבזות את דתם ובידעו, כי הם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם.

הנאשמת, לטענת התביעה, סייעה לבן זוגה בכך שאפשרה את ביצוע המעשים, הקלה עליו בביצועם ותרמה לעשייתם.

בבקשה לעצור את הנאשם עד תום התהליכים, טוענת התביעה, כי יש לה ראיות לכאורה נגדו, הכוללת את הודאתו בעובדות כתב האישום, ראש חזיר נוסף שנתפס ברשותו בעת שנעצר ואשר לדבריו התכוון להשליך גם אותו למסגד חסן בק ופלטי השיחות הטלפוניות שביצע ממכשיר הטלפון שברשותו.

לדברי התובעת, עו"ד תמר אניס, מדובר בפרובוקציה פרועה שיש בה משום פגיעה חמורה ברגשותיו של הציבור המוסלמי ובדתו, אשר עלולה היתה לגרום להתלקחות יצרים חמורה, במיוחד בעיתוי הרגיש בה נעשתה בעיצומו של תהליך ההתנתקות, עד לכדי מעשי אלימות של ממש בין הציבור המוסלמי והיהודי ובכך לגרום לפגיעה בנפש ולפגיעה בסדר הציבורי.