ביהמ"ש שיחרר את חנן גולדבלט למעצר בית בתנאים מגבילים

השופט דוד רוזן: מסוכנותו של גולדבלט היום אינה גבוהה, וקשה יהיה לו למצוא פתיה שתיפול ברישתו ותיתן לו הזדמנות לחזור לסורו

בית המשפט המחוזי בת"א הורה היום (ב') לשחרר בתנאים מגבילים את השחקן חנן גולדבלט, המואשם בשורה של עבירות אינוס, ניסיון לאינוס ומרמה, מעשים מגונים בקטינות תוך ניצול יחסי מרות, קבלת דבר במרמה וניסיון לקבל דבר במרמה.

התובעת, עו"ד רקפת מוהר, בקשה לעצור את גולדבלט עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, וטענה, בין היתר, כי מדובר בשיטתיות המוכיחה את מסוכנותו של גולדבלט, שפעל כנגד נערות רבות ותמימות.

בא כוחו של גולדבלט, עו"ד ששי גז, הסכים לצורך הדיון כי קיימות ראיות לכאורה כנגד מרשו.

השופט דוד רוזן קבע, כי מסוכנותו של גולדבלט היום אינה גבוהה, וכי קשה יהיה לו למצוא פתיה שתיפול ברישתו ותיתן לו הזדמנות לחזור לסורו.

השופט הדגיש, כי בשלב זה אין לדון בשאלה הנוגעת לחומרת העבירות ולסלידה העולה מהן, וכי חשוב לזכור כי גולדבלט פעל בדרכי רמייה נואלות והתנהגותו חמורה וקשה, כאשר העונשים הקבועים בצידן של העבירות המיוחסות לו נמדדים בעשרות שנים.

עם זאת, הדגיש השופט, גולדבלט כיום אינו דומה למי שהיה בתקופה טרם גילוי קלונו, ודמותו כיום היא בבחינת צל חיוור למי שהיה שחקן ידוע ומוכר שכיכב על במות וזכה לתשואות. לדברי השופט, כיום דמותו של גולדבלט מרוסקת ומרוטשת, והאצטלה בה עטף עצמו הוסרה, וכמו דמותו מעידה בעד עצמה.

לדברי השופט, אין בכוחו של גולדבלט היום להקסים ולקרב אליו נשים צעירות, וספק אם בכוחו לפתות ולרמות נערות כפי שעשה במשך שנים רבות.

השופט ציין, כי מדובר בעבירות שבוצעו בעיקרן לפני שנים, וכי יש להתחשב בגילו המתקדם של גולדבלט, 64, עברו הנקי ללא רבב ובעובדה כי התייצב לחקירת המשטרה עוד בטרם זו הגיעה לביתו.

השופט השתכנע, כי יש בחלופת המעצר כדי להפיג את המסוכנות שנושא עמו גולדבלט נוכח מעשיו בתיק זה.

אשר על כן קבע השופט, כי גולדבלט ישוחרר בהפקדת ערבות בסך 95 אלף שקל, מעצר בית מוחלט בבית אחותו במושב כפר הס ואיסור ליצור קשר יציר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשיות. עוד קבע השופט, כי על אחותו של גולדבלט ובנה להתחייב להודיע למשטרה לאלתר באם יפר את צו מעצר הבית. השופט הדגיש בפני גולדבלט, כי אם כף רגלו תדרוך מחוץ לבית אחותו, תהיה זו עילה מהמדרגה הראשונה לעוצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

השופט נעתר לבקשת התביעה והורה על עיכוב ביצוע החלטתו ל-48 שעות, כדי לאפשר לתביעה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. (ב.ש. 92863/05).