הצרות של אליעזרוב נמשכות: חברת יהלומים תובעת ממנה 4 מ' ש' בטענה לתרגיל עוקץ

טוענת: מנהלי חברת אליעזרוב תיכננו מראש לבצע 'תרגיל עוקץ קלאסי' נגד נושיה, כך שעסקו ערב קריסתה ברכישות מוגברות של חומרי גלם

משפחת אליעזרוב לא מצליחה להיחלץ מהקשיים. חברת פילסטל יהלומים הגישה תביעה בסך 4 מיליון שקל נגד חברת אליעזרוב ראובן ובניו ומנהליה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד בן-ציון רזניק, נאמר כי בחודשים מאי-יוני 2005 רכשה הנתבעת מהתובעת יהלומי גלם תמורת 1.3 מיליון דולר, ובתמורה מסרה לה שישה צ'קים, שרק אחד מביניהם - על סך 250 אלף דולר - כובד. לדברי התובעת, קיימת ודאות כי שאר הצ'קים יחזרו.

בתביעה נאמר, כי עסקיה של הנתבעת קרסו ביולי השנה וחובותיה לנושיה נאמדים בין 30 ל-50 מיליון דולר, וכי הנתבעים תיכננו מראש לבצע "תרגיל עוקץ קלאסי" כנגד נושיהם, ובהם התובעת, כך שעסקו ערב קריסתה של החברה בביצוע רכישות מוגברות של חומרי גלם.

עוד נאמר בתביעה, כי במחצית יולי השנה פורסם באמצעי התקשורת, כי החברה הפסיקה את פעילותה ופיטרה כ-60 עובדיה, וכי בעליה הודיעו לנשיא בורסת היהלומים כי החברה נקלעה לקשיים חמורים ואינה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה, העומדים בסך של 30-50 מיליון דולר.

על-פי הערות, 10 מיליו דולר מסך החובות הם לחותנו של אליעזרוב, לב לבייב.

משפחת אליעזרוב נחשבה פירמה ותיקה בבורסת היהלומים - היא פעילה ברוסיה, הן בתחום הגלם והן בייצור יהלומים מלוטשים. בסוף חודש יולי פורסם כי מתגבש הסדר, לפיו יוחזרו לנושים רק 60% מהחובות. במקביל, אליעזרוב צפוי לקבל סיוע על בסיס עזרה הדדית, מ'הקבוצה הבוכרית' בבורסת היהלומים, שמשפחות אליעזרוב ולבייב נמנות עליה. (ת.א 2170/05).