ביהמ"ש אישר עיקול 26 מיליון ש' מפעילים בשוק האפור הנאשמים בפרשת הבנק למסחר

האחים ג'רבי טענו שלא יוכלו לממן את הגנתם בשל העיקול * ביהמ"ש: האינטרס הציבורי גובר

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את בקשת האחים יגאל, מבורך וחיים ג'רבי, העוסקים במתן הלוואות ובניכיון המחאות בשוק האפור, לביטול צו זמני לעיקול חשבונם בבנק לאומי ונכס בקיסריה, מתוקף חוק איסור הלבנת הון ופקודת הסמים המסוכנים.

נגד האחים ג'רבי הוגש באפריל 2003, כתב אישום הכולל עבירות של קשירת קשר לביצוע גניבה מהבנק למסחר, קבלת נכסים שהושגו בפשע, זיוף, קבלת דבר במירמה, עבירות מס ואישומים לפי חוק הלבנת הון בהיקף של למעלה מ-26 מיליון שקל. על כן התבקש חילוט רכוש בסכום זה.

השלושה חשודים, שסייעו בהוצאת הגניבה בבנק למסחר מן הפועל אל הכוח, על-ידי כך שאיפשרו הפקדת שיקים והעברות בנקאיות בחשבונם והפיכת הכסף למזומן.

האחים ג'רבי טענו, כי מדובר בכל כספם ורכושם, והם לא מסוגלים במצב זה להתפרנס ולעמוד בהוצאות למימון הגנתם. לפיכך עתרו לכל הפחות לשחרור הכספים למעט 4.4 מיליון שקל, הסכום המקביל לצ'קים שנפדו על-ידי הבנק למסחר.

נציגת התביעה עו"ד כהנא ציינה, כי פרשת הבנק למסחר התפוצצה ביום ה' אחה"צ, ובבוקר יום א' משכו הנאשמים את כל הכסף הנזיל שהיה מצוי בחשבון בסך 7 מיליון שקל. יש בכך כדי להוות ראיה לחשש הכבד להעלמת הכספים או הברחתם. לדבריה, 3 מיליון שקל מהכספים התפוסים מהווים ערובה להתייצבות האחים ג'רבי למשפטם.

השופט חאלד כבוב ציין, כי טענת המבקשים במשפטם לפיה אין עליהם להשיב להאשמות נדחתה. התביעה עמדה בנטל הראיה הדרוש לצורך התקיימות הדרישה לחילוט הרכוש, שעניינה הוכחת סיכוי סביר לפיו אם יורשעו המבקשים, יחולט הרכוש.

לדברי כבוב, איזון האינטרסים המנוגדים במקרה זה, מטה את כובד המשקל לטובת הגשמת האינטרס הציבורי, חרף הפגיעה הממשית בקניינם של המבקשים. זאת, תוך שימת דגש לשלב המתקדם בו מצוי ההליך, החשש הממשי להעלמת נכסים והצורך ההכרחי במניעת סיכול החילוט. (ת.פ 40306/03).