בעלי מניות באגודת הקו-אופ דורשים להדיח את הוועד הממונה בעקבות ביקורת של ביהמ"ש

מבקשים לקבוע שוועדת הביקורת של האגודה תחליף את הוועד הממונה ותסיים את מכירת הנכסים

בעלי מניות באגודת קו-אופ הריבוע הכחול הגישו לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לשחרר את הוועד הממונה מתפקידו, ולמנות במקומו את חברי ועדת הביקורת לצורך סיומו של ההסדר עם בעלי המניות.

הוועד הממונה כולל את השופטת (בדימוס) מרים פורת, דוד ברודט ועו"ד ד"ר ליפא מאיר. ועדת הביקורת כוללת את עורכי הדין חיים סאמט, משה דרוקר וראובן בכר.

בפנייה לבית המשפט, באמצעות עו"ד משה זינגל, נאמר, כי הבקשה מוגשת לאור הממצאים שנקבעו בהחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים ביולי השנה, בה נמתחה ביקורת חריפה על "התנהלות חמורה ומצג שווא" של אגודת הקו-אופ באמצעות הוועד הממונה.

לטענת המבקשים, מהחלטת בית המשפט עולה, כי הוועד הממונה לא גילה לאלפי בעלי המניות - שרובם קשישים, חולים וחסרי אמצעים - את החלטת רשם האגודות השיתופיות מאוקטובר 2001, בנוגע לאפשרות ולמועדים להגשת ערעור בקשר לפנקס חברי האגודה. בכך גרמו לאלפי פונים לאחר את המועד להגשת ערעור על החלטה זו.

עוד נטען בפנייה לבית המשפט, כי האגודה באמצעות הוועד הממונה הוליכה שולל והטעתה את אלפי הפונים, שהציגו הוכחות לכך שהם בעלי מניות באגודה וזכאים לפדיון מניותיהם, ומנעה מהם מידע חיוני לו הם זכאים.

המבקשים טוענים, כי מדובר בהתנהלות חריגה של הוועד הממונה, וכי ועדת הביקורת המכהנת מעל לשנה יכולה בנקל להחליף את הוועד. עוד הם מציינים, כי רוב נכסי האגודה כבר נמכרו ונותרו רק נכסים מועטים למכירה. (פש"ר 1153/02).