עזה: נרצח גנרל מוסא ערפאת - אחיינו של יאסר ערפאת

עשרות חמושים הקיפו את ביתו ולאחר שגברו על שומרי ראשו הוציאו אותו החוצה וירו בו 24 פעמים * איש לא לקח את האחריות לרצח

מפקד המודיעין הכללי לשעבר ברצועת עזה מוסא ערפאת, אחיינו של יאסר ערפאת, נרצח ביום ד' לפנות בוקר ע"י חמושים שהקיפו את ביתו ולאחר שגברו על שומרי ראשו הוציאו אותו החוצה וירו בו ברחוב 24 פעמים.

ערפאת הינו הפלשתיני הבכיר ביותר שנרצח באלימות פנים פלשתינית, דבר שמעלה ספקות באשר ליכולתם של כוחות הבטחון לאכוף את החוק ולשמור על הסדר במאבקי כוח אלימים שעלולים לפרוץ ברצועת עזה לאחר צאת כוחות צה"ל משם בתוך פחות מעשרה ימים.

גנרל ערפאת נחשב לאחד האנשים החזקים ברצועת עזה ומונה ליועצו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) לאחר שפוטר באפריל מהפיקוד על המודיעין. זאת, בעקבות מחאות נגדו ועימותים משום ששמו נקשר בשחיתות של הרשות הפלשתינית תחת הנהגתו של דודו, ובמסגרת הנסיונות של השלטון החדש לבער את השחיתות השלטונית תחת לחצים מקומיים וחיצוניים כאחד.

המשטרה הפלשתינית מסרה כי נחקרים דיווחים כי בנו של מוסא ערפאת נחטף בפשיטה.

ברחוב לפני ביתו של ערפאת נותרו שלוליות דם גדולות ורופאים בבית החולים אל-קודס בעזה מסרו כי כשהובא לחדר המיון כבר היה ללא רוח חיים.

איש לא לקח את האחריות לרצח.

ערפאת לא נרתע מעולם להפגין את אגרוף הברזל שלו והיו לו אויבים רבים, הן בתוך תנועת הפתח השלטת ברשות הפלשתינית הן בקרב המיליציות החמושות השולטות ברחובות עזה לאחר חמש שנים של לחימה והתרסקות שלטון החוק.

גנרל ערפאת נחלץ בעבר ממספר נסיונות להתנקש בחייו.