תחילת העבודות להקמת גשר קלטראווה בפרויקט הרכבת הקלה בי-ם יגרמו לעומסים ופקקי תנועה חמורים בכניסה וביציאה מהעיר. כך מעריכים גורמים בהנהלת הפרויקט ובעירייה. שיבושי התנועה יימשכו שנתיים.
החל מיום שני ייחסם לתנועה מסלול נסיעה בשדרות הרצל, בקטע שבין הכניסה לעיר ועד רחוב בן-דור. המסלול שייחסם הוא מסלול שמיועד לתחבורה הציבורית, כך שאוטובוסים ומוניות ייסעו במסלולים לכלי רכב פרטיים, דבר שצפוי לגרום לגודש תנועה חמור. בנוסף ייחסם לתנועה נתיב ברחוב יפו, ממערב לתחנה המרכזית. לפי הערכות סגירת הנתיבים תשפיע על התנועה בכל מערב העיר.
חברת מוריה תתחיל בביצוע עבודות ההכנה לבניית הגשר שתוכנן על-ידי אדריכל הגשרים הבינלאומי, סנטיאגו קלטראווה. הגשר יהיה באורך של 360 מטר ובגובה של 118 מטר. עלות הגשר, בו תעבור הרכבת הקלה, היא 135 מיליון שקל.
מנהל פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שמואל צברי, אמר ל"גלובס", כי צפויים עומסי תנועה כבדים מיד עם התחלת העבודות ובמהלך השנתיים הקרובות עד לסיום הקמת הגשר.
לדבריו, אין מספיק כניסות חלופיות לירושלים ולכן צפויים קשיים בתקופת העבודות. הציבור חייב לגלות סבלנות כיוון שהתוצאה בטווח הארוך תביא לרווחת התושבים ולרווחת העיר, אמר.
מנכ"ל חברת מוריה, יחיאל לביא, אמר כי את העבודות מבצעת חברת רמט בשיתוף עם החברות כור מתכת והחברה האיטלקית צימולאיי. לדברי לביא, נעשים מאמצים למזער את ההפרעה והמטרדים לתושבים.
עבודות ההנדסה המקדימות בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים - הקו הראשון, גרמו לפקקים ועומסים בחלקים שונים בעיר. מוריה חסמה צירים מרכזיים - למשל רחוב יפו שבמרכז העיר ובקרוב תחסום גם את רחוב קינג ג'ורג, אחד הרחובות המרכזיים. פרויקט הרכבת הקלה בירושלים - הקו הראשון, מתחיל מפסגת זאב בצפון העיר, דרך כביש מס' 1, רחוב יפו, הכניסה לעיר ועד לשכונת בית הכרם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.