שרי רבקין

מייסדת ומנכ"ל עמותת ידיד

"רבים בארץ רוצים לעבוד, אך הם לא תמיד יודעים איך לחפש עבודה ואיך להתמיד בה. לכן, בשנה האחרונה קיימנו סדנאות לחיפוש עבודה למובטלים, ובמקביל עסקנו בשכנוע מעסיקים לשכור אותם", אומרת מייסדת ומנכ"ל עמותת ידיד, שרי רבקין.

"התוצאה הייתה שמבין 30 נשים שעברו קורס כזה בדימונה, 20 נקלטו בעבודה, ולא בעבודת ניקיון, אלא בתחומים שיש בהם סיכוי לקידום. הסדנה עסקה גם בניהול התקציב המשפחתי, מתוך הנחה שאם אדם שולט בתקציב שלו, הוא משיג שליטה טובה יותר בחייו".

עמותת ידיד הוקמה לפני כשמונה שנים, מתוך כוונה להגיע לשכבות החלשות, לסייע להן להבין את זכויותיהן ובעיקר לממש אותן. "בחרנו לעשות זאת באמצעות הקמת מרכזי זכויות בפריפריה, שאליהם יכול לפנות כל אדם שיש לו בעיית דיור, חינוך, רווחה ובריאות. לקבל מידע על זכויותיו, ולעתים לקבל גם עזרה בטיפול", אומרת רבקין, "כך למשל, אם מישהו מפוטר מעבודה, נסביר לו מהן זכויותיו וכיצד הוא יכול לדרוש אותן".

לידיד 850 מתנדבים, שנעזרו בשירותיה בעבר ועברו הכשרה מיוחדת. לדעת רבקין, העצמה אמיתית היא לא באמצעות ישיבה בקבוצות תמיכה אלא תוך כדי פעילות ושימוש בכלים שנרכשו לטובת נזקקים אחרים. ההדרכה ניתנת על-ידי מורים ועובדים סוציאליים, חלקם מתנדבים בעצמם.

רבקין, ילידת ארה"ב, בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית והתארגנות קהילתית, עבדה בארגון זכויות אמריקנית וב-1983 עלתה לארץ. שנה אחר כך ראתה מודעה של שתי"ל, ארגון הגג של הארגונים החברתיים, שאך הוקם בסיוע הקרן החדשה, סייעה בהקמת הארגון וניהלה אותו 14 שנה, עד להקמת ידיד.

"בשנה הבאה אני מתכוונת לפעול לשינוי הגישה של החברה לאנשים בשכבות המוחלשות, כדי ליצור שיתוף פעולה למען שינוי חברתי", אומרת רבקין.