רכבת ישראל לא תעמוד בביצוע תוכנית הפיתוח ביעדים ובעלויות שנקבעו לתוכנית החומש. חברת הבקרה BRINCKERHOFF PARSONS -(פי.בי) ממליצה על שלוש דרכים בהם ישתפר המצב: דחיית ביצוע קו עכו-כרמיאל וקו העמק; הרחבת מסגרת התקציב של תוכנית הפיתוח; הארכת משך תוכנית הפיתוח מעבר לחמש שנים.
בטיוטת דו"ח שהכינה פי.בי נמצאו חריגות וליקויים בתכנון הפיתוח של רכבת ישראל. על-פי חוות הדעת, יהיה צורך להשקיע עוד 5.7 מיליארד שקל. 4.5 מיליארד שקל מתוכם מיוחסים לקידום פרויקט המסילה הרביעית באיילון, 2 מיליארד שקל, ורכישת ציוד נייד, בהיקף 2.5 מיליארד שקל. שתי תוכניות אלה אינן כלולות בתוכנית הפיתוח המקורית, אך הן נדרשות כדי להבטיח הפעלה יעילה של הרכבת בעתיד.
חברת הרכבת כבר הכניסה שינויים של 625 מיליון שקל בתוכנית הפיתוח. בין שלוש החלופות שמציעה פי.בי, הערכות הן כי תתקבל ההמלצה להאריך את תוכנית החומש, וזאת בשל התנגדות אגף התקציבים להוסיף תקציב לרכבת והתנגדותו של יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון לביטול קווים.
ליאון אמר ל"גלובס": "חלק עיקרי מהביקורת של פי.בי נובע מהצורך לקידום שני פרויקטים שלא נכללו במקור בתוכנית הפיתוח". ליאון אמר עוד, כי סביר להניח שרכבת ישראל לא תצליח להשלים את כל תוכנית הפיתוח ב-2008 כפי שנקבע. תוכנית ההשקעות של רכבת ישראל כוללת קידום של 30 פרויקטים בהיקף של 20 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.