פנייה לביהמ"ש: "רובי אסא ממשיך בעסקים ומבריח נכסים גם אחרי פשיטת הרגל"

הנאמנים בפשיטת הרגל: אסא מקבל שכר כנשיא ג'י.אס.אס, אך הכספים מופקדים בחשבונו של אדיר כרמי כדי להימנע מתשלום לקופת הכינוס

הנאמנים בפשיטת הרגל של רובי אסא טוענים כי הוא ממשיך לנהל עסקים ומבריח נכסים. בפנייה לביהמ"ש מבקשים הנאמנים עו"ד אמנון עברון ואוריאל להב, להצהיר כי אסא הוא הבעלים של הנכסים ו/או הזכויות או הכספים שלטענתם הבריח מקופת הכינוס באמצעות צדדים שלישיים.

הנאמנים מבקשים מבית המשפט להורות על העברת הנכסים לקופת הכינוס. לדבריהם, מדובר בכספים ו/או זכויות בחשבונות ג'י.אס.אס אספקת פלדה לישראל ובחשבונותיו של אדיר כרמי מרמת-השרון.

לטענת הנאמנים, מתביעה כספית שהוגשה ביולי 2005 בין היתר נגד אסא, כרמי וחברת ג'י.אס.אס ויצחק סגול עולים פרטים חדשים בנוגע לפעילות העסקית של אסא ולכספים שהועברו לגופים שלישיים במקום להעבירם לקופת הכינוס תוך הסתרת פעילות זו מהנאמנים. לדברי הנאמנים אסא אישר את עובדת מינויו לנשיא חברת ג'י.אס.אס וייצוגה בארץ ובחו"ל וכי קיים חשש כי אסא מנהל את עסקיו באמצעות חברה זו.

עוד טוענים הנאמנים, כי אדיר כרמי הצהיר במארס 2003 כי יש לו הסכם שותפות על בסיסה הוא ואסא זכאים לתשלום של 500 אלף דולר. כרמי הצהיר כי הכספים שמגיעים לאסא עוברים דרכו ודרך החשבון שלו. לדבריהם, כרמי מסייע ביודעין לאסא להבריח את נכסיו מנושיו.

לדברי הנאמנים, אסא מציג בפני בית המשפט מצג מטעה לפיו הוא אדם חסר כל שאינו מנהל כל פעילות עיסקית נוכח פשיטת הרגל בה הוא מצוי בעוד שהלכה למעשה הוא מתנהל באמצעות צדדים שלישיים המשמשים זרוע ארוכה בניהול עסקיו ובקבלת כספים אשר עוקפים את יעדם החוקי הבלעדי - קופת הכינוס. (פש"ר 551/92).