טיסת ניסוי מוצלחת ראשונה למטוס אימונים משותף לתע"א ולחברה אמריקנית

מדובר באב טיפוס של ג'וולין הנמצא בפיתוח משותף של תע"א, וחברת אוויאיישן טכנולוג'י גרופ (ATG) האמריקנית * לג'וולין מתוכננות שתי גרסאות: מטוס מנהלים ומטוס אימונים צבאי

אב טיפוס של ג'וולין, מטוס אימונים סילוני מתקדם, בפיתוח משותף של תע"א, וחברת אוויאיישן טכנולוג'י גרופ (ATG) האמריקנית ביצע בהצלחה טיסת ניסוי ראשונה בקולורדו. לג'וולין מתוכננות שתי גרסאות: מטוס מנהלים ומטוס אימונים צבאי.

ההסכם בין שתי החברות קובע, כי ההרכבה הסופית של מטוסי הגירסה הצבאית תיעשה בניו-מקסיקו ובישראל. לפי התוכנית, מטוסי האימון יהיה הרכיב המרכזי במערכת אימונים משולבת לטייסי קרב שתכלול סימולטורים, מערכות אימונים מבוססות קרקע ותשתית תחזוקה ולוגיסטיקה.

מערכות האימונים המשולבות כוללות סימולציות של תרחישי קרבות אוויר, נתוני חיישנים, הדמיית תפעול נשק ומערכות הגנה עצמית, ותכנון משימות. לפני שנה, עם חתימת ההסכם עם החברה האמריקנית, אמר נשיא תע"א, משה קרת: "מטוס האימונים המתקדם ישלב תכנון שמקטין סיכונים וטכנולוגיות שיעוררו עניין רב בחילות אוויר ברחבי תבל שמחפשים פתרונות לאימון טייסי קרב".

לאחר הטיסה הראשונה ביום שישי האחרון, אמר טייס הניסוי וסגן נשיא למבצעים ב-ATG: "זו היתה טיסה יפהפיה. הג'וולין עבר בהצלחה את כל שלבי המבחן ללא קשיים".

אבי מרום, מנהל שיווק בינלאומי בחטיבת להב (חטיבת כלי הטיס) של תע"א אמר ביום ו', כי מטוסי ג'וולין יכשירו טייסים לדרישות שמציבים מטוסי קרב מודרניים".