מיקי אריסון מגונן על החוזה שחתמה קרניבל קרוז עם הממשל בוושינגטון

אריסון דחה ידיעות בתקשורת האמריקנית, לפיהן הספינות שהעמידה קרניבל לנפגעי קתרינה נותרו ברובן ריקות מאדם

מיקי אריסון, מנכ"ל חברת הפלגות הנופש קרניבל, התבטא בימים האחרונים לראשונה באופן פומבי בניסיון לגונן על החוזה בהיקף של 236 מיליון דולר שחתמה החברה שלו עם הממשל הפדרלי בוושינגטון, במסגרתו העמידה קרניבל 3 ספינות נופש לקליטת נפגעי סופת ההוריקן קתרינה.

אריסון דחה ידיעות שהופיעו שלשום בתקשורת האמריקנית, לפיהן הספינות שהעמידה קרניבל לצורך זה נותרו ברובן ריקות מאדם.

הסנאטורים טום קוברן וברק אובמה כינו את העיסקה שחתמה קרניבל עם הממשל עסקת "sweetheart" במכתב ששיגרו יממה קודם לשר לביטחון פנים, מייקל שרטוף, בו הם תובעים ממנו להסביר להם את החוזה שחתם הממשל עם קרניבל, שבסיסה במיאמי.

הסנטורים טענו, שבחוזה של קרניבל הובטחו לחברה תעריפי לינה גבוהים פי כמה (פי שלושה) מהמקובל בשוק. החברה הודיעה כי אין היא מצפה לגרוף רווח מהעיסקה.

"מה שביקשנו זה למעשה להשאיר את הדברים בשלמותם (אי פגיעה בהכנסות החברה משימוש רגיל באותן ספינות - ר.ל.): פיצוי על אובדן אותן הכנסות שהיינו גורפים אם הספינות היו ממשיכות בייעודן הרגיל. פיצוי על ביטול הפלגות הנופש של 100 אלף בני אדם, ושמירה על העמלות של סוכני הנסיעות (ששיווקו את חבילות הנופש שבוטלו - ר.ל.), אמר אריסון בכנס של ענף הנופש.

ה"סנסיישן" וה"אקסטזי", שתיים משלוש הספינות שהעמידה קרניבל, שימשו לאיכלוס עובדי החירום והסיוע בניו אורלינס.

כל ספינה יכולה לקלוט 2,052 בני אדם, ואריסון טען שבאחת מהן נותרו רק 50 תאים ריקים, ואילו בשנייה נותרו 150 תאים ריקים. הוא הוסיף ש-1,000 מפונים מתגוררים על סיפונה של הולידיי, הספינה השלישית של קרניבל שהועמדה לצורך זה, ומסוגלת לאכלס 1,452 בני אדם.

הסנאטורים גם דרשו משרטוף להסביר מדוע לא נענתה ארה"ב להצעת יוון לשלוח לאזורים שנפגעו מסופות ההוריקן קתרינה וריטה שתי ספינות ללא כל תמורה כספית.

מושל פלורידה, ג'ב בוש, אחיו של הנשיא, אמר שהספינות האלה לא היו מגיעות לאיזור עד ל-10 באוקטובר.

בוש אמר שהחוזה עשוי לשמש דוגמה לבזבוז של כספי ממשלה. הוא שיבח את נכונותה של קרניבל לבטל הפלגות על מנת לסייע במאמצי הסיוע של הממשל, ואמר ש"שום מעשה טוב אינו יוצא ללא תמורה".

אריסון אמר כי הוא "גאה מאוד" בקרניבל על כך שהוציאה ספינות משירות סדיר בזמן קצר, והעמידה אותן לטובת נפגעי ההוריקן.

החברה ביטלה הפלגות ל-100 אלף נוסעים, אך צעד זה היה מוצדק על מנת, שקרניבל תהיה בין הגורמים הראשונים שנענו לבקשת הסיוע של הממשל, אמר אריסון.

"לפני שהספינות האלה הגיעו, החבר'ה האלה איבדו את בתיהם, הם ניסו לבצע שיטור בניו אורלינס ללא מים, ללא מזון, ללא קורת גג מעל ראשיהם וכעת הם חיים על גבי סיפונן של ספינות קרניבל", סיכם אריסון.