מניות הרכבים דחפו את גרמניה וצרפת לעליות שערים: מגזר האנרגיה גרר את לונדון דרומה

מדד הדאקס טיפס 1.1% לרמה של 5,138 נקודות * מדד הקאק עלה ב-0.6% לרמה של 4,650 נקודות * מדד הפוטסי איבד 0.1% לרמה של 5,494 נקודות

בורסות אירופה נעלו את יום המסחר במגמה מעורבת. מניות האנרגיה גררו את לונדון דרומה בעיקר על הפגיעה בחברות הנפט ובראשם ענקית היבשת הבריטית BP. פאריס וגרמניה סיימו את היום בעליות נאות שהובלו על ידי מניות מגזר כלי הרכב לאור נתוני מכירות הרכבים החודשיים בארה"ב.

מדד הדאקס בפרנקפורט טיפס 1.1% לרמה של 5,138 נקודות * מדד הקאק בפאריס עלה ב-0.6% לרמה של 4,650 נקודות * מדד הפוטסי של לונדון איבד 0.1% לרמה של 5,494 נקודות.

במרכז, כאמור, עומדות מניות חברות הנפט, ובראשן BP. החברה הודיעה היום כי היא צופה שתרשום הוצאות חד-פעמיות בגובה של 700 מיליון דולר בשל נזקים הקשורים בהוריקן. מניית החברה צנחה היום בכ-2.7%.

טוטאל הצרפתית נחלשה ב-0.5% בתגובה להודעת BP, ומניית רויאל-דאטש השילה אף היא מערה וירדה 0.6%.

מניות הביטוח דווקא רשמו עליות על רקע נזקי קתרינה. ציריך פיננשיל, חברת הביטוח הגדולה בשוויץ, רשמה עלייה של 2.7% על רקע דיווח כי החברה תישא בנזקים בהיקף של 725 מיליון דולר.

אולם את עיקר תשומת הלב משכו היום מניותיהן של מגזר הרכב שבלטו בעקבות פרסומו של דו"ח מכירות הרכבים בארה"ב לחודש ספטמבר.

הדו"ח עצמו הצביע על חיזוק מעמדן של היצרניות האירופאיות בארה"ב על חשבון היצרניות האמריקאיות.

דיימלר קרייזלר הגרמנית טיפסה ב-1.1% לאחר שרשמה עליה של 4% במכירותיה בארה"ב חודש ספטמבר. גם מרצדס בנץ הצטרפה לחגיגה ועלתה 1%. עוד במגזר הרכב- פורשה, אשר מניותיה עלו בסוף היום ב-1.7% לאחר הדיווח על רכישת אחזקה בפולקסווגן. פולקסווגן עצמה רשמה את העליה הגבוהה בקר מניות הרכב עם עליה של 5.1%.

חברת אדידס סולומון דיווחה היום כי עסקת רכישת ריבוק ב-3.8 מיליארד דולר לא תיתקל בקשיים מצד הממונה על ההיגבלים האמריקאי. מנית החברה הגיבה בעליה של 1.7%.