יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן שוקל לדחות את הבחירות הכלליות

אבו מאזן שוקל גם כן להכריז על מצב חרום וזאת בצל איומי המדינות התורמות בהפסקת מתן הסיוע והפסקת הקמת הפרויקטים עליהם התחייבו

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן (מחמוד עבאס) שוקל לדחות את הבחירות הכלליות למועצה המחוקקת האמורות להתקיים בתחילת שנת 2006 וזאת בעקבות העימותים בין הרשות לבין חמאס.

אבו מאזן שוקל גם כן להכריז על מצב חרום וזאת בצל איומי המדינות התורמות בהפסקת מתן הסיוע והפסקת הקמת הפרויקטים עליהם התחייבו, דבר שיגרום להתדרדרות המצב הכלכלי והחברתי בשטחי הרשות.

מקורות המקורבים לאבו מאזן אמרו כי במידה ואבו מאזן יכריז על מצב חרום, יימנה ממשלת חירום ולא ימתין להחלטת המועצה המחוקקת בנושא.

המועצה המחוקקת הפלשתינית חידשה אתמול (שלישי) את דיוניה אשר התחילו ביום שני והופסקו לאחר שמספר שוטרים פלשתינים התבצרו מעל גג המועצה בעזה במחאה על המצאות נציגים מחאמס בתוך הבנין אשר דנו עם נציגי הרשות בנושא העימות המזוין אשר קרה ביום ראשון בין אנשי המשטרה וחמושים מחמאס בו נהרגו 3 פלשתינים בינהם סגן מפקד תחנת המשטרה במחנה הפליטים אלשאטי.

חברי המועצה דנו בדוח ביטחוני אשר הוכן עבורה על ידי ועדה מיוחדת. חברי המועצה ברוב של 43 בעד, 5 נמנעים ו-5 נגד החליטו על פיזור הממשלה בטענה שנכשלה במילוי תפקידה, כמו כן החליטה המועצה על הקמת ממשלה חדשה תוך שבועייםכתב עתי"ם מציין כי ממשלתו של אבו-עלא תערוך בתחילת השבוע הבא את ישיבתה האחרונה ובתום הישיבה תודיע על התפטרותה. עוד הוחלט על הפרדת משרד הפנים מהמשרד לביטחון לאומי והקמת רשות שיפוטית עצמאית שתהיה מסוגלת להבטיח את הצדק ולשמור על זכויות האזרחים. ובנוסף החליטו חברי המועצה על הדחת כל מפקדי מנגנוני הביטחון וסגניהם מאחר וגם הם נכשלו בתפקידם לספק ביטחון לאזרחים.

מקורות פלשתינים בכירים אמרו כי המועמד המוביל להחליף את אבו-עלא בראשות הממשלה הוא סגן ראש הממשלה ושר ההסברה, נביל שעת'. אותם מקורות אשרו כי אבו-עלא נחוש בדעתו להתפטר מתפקידו. אותם מקורות שללו את האפשרות שיו"ר הרשות, אבו מאזן יטיל את מלאכת הרכבת ממשלה חדשה על אבו-עלא, מאחר שבכוונת אבו-עלא להתמודד בבחירות הכלליות האמורות להערך בתחילת שנת 2006. אותם מקורות אמרו עוד כי נסר יוסוף ימשיך להחזיק בתיק הפנים, וסלאם פיאד ימשיך להחזיק בתיק האוצר בממשלה החרום החדשה