מתחתנים ומגייסים

התעשיין צבי ימיני וזוגתו הטרייה נאווה משיח הצליחו לגייס בחתונתם לא פחות מרבע מיליון שקל כתרומה לארגון וראייטי * לא רק ירושלים, ארקדי גאידמק לנשיא בית"ר העולמית * פרופ' מינה טייכר היא המדענית הראשית החדשה של משרד המדע והטכנולוגיה

ימיני מגייס רבע מיליון

* התעשיין צבי ימיני וזוגתו הטרייה נאווה משיח הצליחו לגייס לא פחות מרבע מיליון שקל כתרומה לארגון וראייטי, בחתונתם שהתקיימה בסוף השבוע שעבר במרכז הירידים בגני התערוכה בת"א. החתונה הפכה לערב גיוס הכספים הגדול ביותר של וראייטי השנה, שימיני מונה לנשיאה.

ימיני, יו"ר חברת הפלסטיקה צ.א.ג ויו"ר החברות היידרו אינדסטרי ופולימר לוג'יסטיק, הוכיח כישורים מיוחדים לשינויים זריזים עקב תנאים משתנים, גם בכל מה שקשור לחתונתו. מקום החתונה הועתק ברגע האחרון מעין הוד לתל-אביב בשל מזג האוויר, ותוך יומיים עוצב אחד המבנים בגני התערוכה כארמון מרוקאי.

בערב האירוע, לאחר חצות, עלתה להופעה הזמרת עינת שרוף, והקהל הצטרף אליה בחדווה. בסביבות שלוש לפנות בוקר עלתה לשיר זמרת תיאטרון מצרייה, חברה של הכלה, שאל שירתה הצטרפו בריקוד גם הברמנים והמלצריות. תוך כדי, הפכה החתונה למופע ראווה של רבים מהאלפיון העליון ונציגי המגזר העסקי. מי לא היה שם? רשימה חלקית כוללת את שלמה נחמה, ישי דוידי, דב לאוטמן, ישראל מקוב, מיכאל שטראוס, אמנון דיק, אוריאל רייכמן וציפה כרמון, יהודית ריכטר, נאווה ברק ושלום זינגר, הסופר אלי עמיר שברך את הזוג, אודי אנג'ל ועו"ד דוד תדמור. מהמגזר הפוליטי נצפו, בין היתר, שמעון פרס ודליה איציק, רון חולדאי, איתן כבל ואתי לבני. מארה"ב הגיע ברני מרקוס, המייסד המיתולוגי של רשת הום דיפו האמריקנית.

בני הזוג ביקשו מהאורחים לא להביא מתנות ובמקום זאת לתרום לווראייטי. ימיני אף הבטיח שהחברות בראשותו יכפילו כל תרומה. הזוג החליט לתרום עוד 100 אלף שקל, כדי לעגל את התרומה הכוללת לרבע מיליון. שתי התרומות הגדולות ביותר מבין המוזמנים, אגב, בהיקף של עשרות אלפי שקלים כל אחת, היו של דב לאוטמן ואיה עזריאלנט. (הדס מנור)

גאידמק נבחר

* ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר החליטה על בחירתו של ארקדי גאידמק לנשיא בית"ר העולמית. הנהגת התנועה נימקה את ההחלטה בפעילותו ותרומתו הרבה של גאידמק לפעילותה של התנועה ברחבי העולם. דני דנון, יו"ר ההנהגה העולמית של בית"ר, אמר כי "פעילותו של גאידמק תאפשר לתנועת בית"ר להרחיב את פעילותה בכל רחבי העולם".

טייכר מתמנה

* שר המדע והטכנולוגיה, מתן וילנאי, החליט למנות למדענית הראשית של משרד המדע והטכנולוגיה את פרופ' מינה טייכר. בשנתיים וחצי האחרונות לא מונה מדען ראשי במשרד המדע. טייכר היא סגנית הנשיא היוצאת למחקר באוניברסיטת בר אילן, ומכהנת כיו"ר ועדת החינוך המתמטי של האיחוד האירופי, יו"ר המועצה הלאומית לקידום נשים במדע וטכנולוגיה, ומנהלת המכון לחקר המתמטיקה ע"ש אמי נוטר.