בורסות אירופה סיימו את שבוע המסחר במגמה שלילית: BP השילה 0.2%

GSK עלתה 0.8% לאחר שמתחרתה, מרק, הודיעה על תוצאות חיוביות במבחנים לתרופה לטיפול בסרטן צוואר-הרחם

בורסות אירופה סיימו את יום המסחר האחרון בשבוע הנוכחי, שהתאפיין במסחר הפכפך, בירידות שערים קלות.

הדאקס הגרמני השיל 0.2% לרמה של 5,007 נקודות, הקאק הצרפתי ירד 0.2% ל-4,528 נקודות והפוטסי הבריטי איבד גם הוא 0.2% ל-5,362 נקודות.

על המסחר השפיעו נתוני התעסוקה מעבר לים, שריכזו עניין רב לאחר פגיעת ההוריקנים בחופי מפרץ מקסיקו. על פי נתוני משרד התעסוקה איבד המשק האמריקני 35 אלף משרות לאחר סופת ההוריקן. התחזיות המוקדמות היו לירידה חדה יותר של 150 אלף משרות.

השווקים באירופה וכן בארה"ב רשמו ירידות שערים במהלך הימים האחרונים בעיקר בעקבות החששות מהתפרצות האינפלציה ומהעלאות נוספות של הריבית.

מבין החברות, בריטיש פוטרוליום (BP) גנבה את ההצגה, כשהודיעה היום כי תמכור את חטיבת הכימיקלים שלה (Innovene) תמורת 9 מיליארד דולר במזומן. מניית החברה השילה 0.2% בלונדון.

הקונגלומרט האנגלי-הולנדי, ריכט-בנקשיר, הוסיף 1.9% לאחר שסיכם על רכישת עסקי תרופות ה-OTC ואת קמעונאית מוצרי הטיפוח Boots. בוטס עלתה 1.9% אך היא לאחר שסוכמה המכירה בהיקף 3.42 מיליארד דולר.

יצרנית התרופות גלקסו-סמית-קליין הוסיפה 0.8% בלונדון לאחר שמתחרתה, מרק, הודיעהאתמול כי התרופה שלה לטיפול בסרטן צוואר-הרחם הוכחה כיעילה ב-100% מהמקרים במבחני השלב השלישי בתרופה. התוצאות מעודדות לגבי GSK שאף היא מפתחת תרופה דומה.