אנרקו אנטרפרייז מבקשת לחלק דיבידנד לאלקו ב-70 מיליון שקל

לבקשה צורפה חוות דעת כלכלית של חברת גיזה זינגר אבן בה נבחנה יכולת הפירעון של החברה לאחר חלוקת הדיבידנד

חברת אנרקו אנטרפרייז העוסקת בייצור ושיווק שנאים ומערכות הספק לחברת החשמל, מערכת הביטחון ולשווקים נוספים בארץ ובעולם מבקשת מביהמ"ש לאשר, כי הפחתת הונה תעשה באמצעות חלוקת דיבידנד לאלקו בעלת המניות היחידה בה, בסכום של 70 מיליון שקל.

לבקשה צורפה חוות דעת כלכלית של חברת גיזה זינגר אבן בה נבחנה יכולת הפירעון של החברה לאחר חלוקת הדיבידנד. מחוות הדעת עולה, כי לחברה יכולת פירעון נאותה של התחייבויותיה לאחר החלוקה.

עוד עולה, כי לחברה התחייבויות שוטפות בעלות אופי עסקי המסתכמות נכון ליוני 2005 בכ-73 מיליון שקל והתחייבות לזמן ארוך בשל סיום יחסי עובד מעביד המסתכמות בכ-8.5 מיליון שקל.

לחברה ערבויות בנקאיות שוטפות המסתכמות נכון לספטמבר 2005 בכ-58 מיליון שקל ולחברה הלוואות לזמן קצר המסתכמות נכון ליוני 2005 ב-2 מיליון שקל והלוואה נוספת של 8 מיליון שקל (הלוואת בק-טו-בק) ששימשה לצורך מתן הלוואה לחברה בעלת דירוג אשראי גבוה .

על-פי חוות הדעת, החברה רשמה במחצית הראשונה של 2005 תזרים תפעולי לאחר מס של כ-17 מיליון שקל.

בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי החברה מתכוונת לממן את הדיבידנד ממקורות עצמאיים - 30 מיליון שקל וממקומות בנקאיים - 40 מיליון שקל. נכון למועד הגשת הבקשה ההון הרשום של המבקשת הוא 14 מיליון שקל. (פש"ר 1967/05).