ביהמ"ש המחוזי ביטל הרשעת רופא משפחה בתקיפת אישה במרפאת קופ"ח כללית בר"ג

השופטים: "כל האירוע הורתו ולידתו הוא בהתנהגותה של המתלוננת, שהייתה בוטה ו-וולגרית"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב החליט לקבל את ערעורו של נתנאל ארליך, רופא משפחה בקופת חולים כללית ברמת-גן, ולבטל את הרשעתו בדין.

בכתב האישום שהוגש נגדו נטען, כי לפני כשלוש שנים הוא תקף את הגברת לטיה פיטל, כאשר היכה בפניה ולאחר-מכן הטיח את ראשה בקיר ובעט בה. בית משפט השלום הרשיע את ארליך והלה ערער למחוזי לביטול הרשעתו.

בא-כוחו, עו"ד דן קואל ציין, כי המתלוננת לא נמנתה על מטופליו והיא הצליחה להביא את מרשו לאובדן עשתונות.

לדבריו, ניתן להסביר את האירוע בעומס הרגשי אצל מרשו הפוגש מדי יום אנשים במצוקה והאירוע הנדון התמשך 10 שניות ששינו את חייו והוא ממשיך לשלם מחיר קשה מנשוא. עוד טען קואל, כי בסוף מארס השנה קיבל מרשו הודעה על פיטוריו מקופת החולים וכי מרשו ביצע את העונש שהוטל עליו ופיצה את המתלוננת ומשמעות הרשעתו היא שלילת מקצועו לצמיתות, שלילת פרנסה ומבוי סתום. לדבריו הובהר לו כי במידה ותבוטל ההרשעה תישקל בחיוב העסקתו מחדש של מרשו.

נציגת התביעה, עו"ד רותי שביט, התנגדה לביטול ההרשעה, בנימוק, כי נסיבות ביצוע העבירה הן קשות וקיימת ציפייה מהרופאים שתהיה להם מידת סבלנות לעמוד בהתנהגות כזו או אחרת, ובמקרה הנדון תגובתו של המערער היא בחוסר פרופורציה להתנהגות המתלוננת.

בהחלטתם על ביטול ההרשעה ציינו השופטים דבורה ברלינר זאב המר ויהודית שיצר, כי לאחר התלבטות לא מעטה החליטו לקבל את הערעור בנימוק, כי כל האירוע הורתו ולידתו הוא בהתנהגותה של המתלוננת שהייתה בוטה ווולגרית והיא לא היססה לקלל ולבעוט בדלתו של המערער ולנסות לקבל באמצעים אלה את מה שלא זכתה לקבל בדרכים תקניות וראויות.

(ע"פ 70842/05).