דלק בינלאומי מתרחבת בקנדה: רוכשת 30 מרכזי קניות של רשת הדרגסטורים ז'אן קוטו תמורת כ-435 מ' ש'

המרכזים יושכרו חזרה לטווח ארוך לרשת הדרגסטורים ולשוכרים נוספים תמורת דמי שכירות בסך של כ-33 מיליון שקל בשנה, שיועלו מדי שנה בכ-1.4%

עיסקת ענק נוספת לדלק בלרון בינלאומי , מקבוצת דלק נדל"ן . החברה, שבניהולו של איליק רוז'נסקי, חתמה על הסכם מותנה לרכישת 30 מרכזי קניות ברחבי קנדה מידי רשת הדרגסטורים, ז'אן קוטו (Jean Coutu). תמורתה הכוללת של העיסקה מסתכמת בכ-435 מיליון שקל (כ-111.7 מיליון דולר קנדי). חלקה בעיסקה של דלק בלרון בינלאומי, שצפויה לבצע את ההשקעה באמצעות חברה בת זרה, עומד על 45%.

העיסקה צפויה להיחתם סופית בתחילת נובמבר, עם השלמתם של מספר תנאים מתלים שסוכמו בין הצדדים. יועץ פעילות חו"ל של דלק נדל"ן, רמי נאור, אמר היום: "העיסקה משקפת את האסטרטגיה של החברה להרחיב את הפעילות בקנדה, תוך הקפדה על השקעה בנכסים במקומות מרכזיים, המושכרים לשוכרים איכותיים, ולטווחים ארוכים בתחומים המשרתים צרכי אוכלוסיה".

ההסכם שנחתם עם הרשת הקנדית הוא מסוג Sell&Lease back, כך שמרכזי הקניות יושכרו בחלקם הגדול (45%) עד שנת 2020 לרשת ז'אן קוטו, שהינה רשת הדרגסטורים השנייה בגודלה בקנדה. הרשת מעסיקה למעלה מ-60 אלף עובדים ומניותיה נסחרות בבורסת טורונטו לפי שווי של למעלה מ-4 מיליארד דולר קנדי. יתרת השטחים מושכרת לטווחים ארוכים לשוכרים שונים, כאשר שיעור התפוסה הנוכחי במרכזים עומד על 95%. מרכזי הקניות ממוקמים במחוזות קוויבק (26, מתוכם 16 בעיר מונטריאול), ואונטריו (4), והם משתרעים על פני שטח כולל של כ-70 אלף מ"ר.

בסך הכל, יניבו מרכזי הקניות דמי שכירות נטו בסך כולל של כ-33 מיליון שקל (כ-8.4 מיליון דולר קנדי). על פי ההסכם, יועלו דמי השכירות מדי שנה בשיעור של כ-1.4%.

רכישת הנכס תמומן באמצעות הלוואה ללא זכות חזרה ללווה (Non-Recourse) ממוסד בנקאי בשיעור של 75% מעלותו הכוללת של הנכס. ההלוואה תילקח לתקופה של 10 שנים בריבית קבועה של 5%, כשהחזר הקרן שלה יתפרס על פי לוח סילוקין על פני תקופה של 30 שנה.

העיסקה משקפת עבור הרוכשים תשואה שנתית ממוצעת של כ-7.5% ותשואה של כ-15% על ההון העצמי שהושקע ברכישה.

דלק נדל"ן פועלת באמצעות החברות הבנות, דלק בלרון בינלאומי, המרכזת את מרבית עסקי הנדל"ן המניב בחו"ל, ודנקנר השקעות, המרכזת את רוב עסקי החברה בתחום הנדל"ן בישראל. דלק בלרון בינלאומי מחזיקה, באמצעות חברות בנות וכלולות זרות, בנכסים מניבים בקנדה, בריטניה, גרמניה, שוודיה ושווייץ. החברה השלימה ביולי האחרון גיוס הון כולל בהיקף של כ-755 מיליון שקל. החברה סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2005 עם הכנסות בסך 282 מיליון שקל ורווח נקי בסך 38 מיליון שקל.