חילופי האשמות בין זיסר והאחים עופר על רקע פירוק השותפות במרינה באשקלון

קבוצת האחים עופר מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א לאכוף על מוטי זיסר את הסכם העקרונות שנחתם ביניהם באפריל 2001, במסגרת פירוק שותפות מרינה אשקלון. בעתירה נאמר, כי זיסר מנסה לנהוג כאילו הכלל הסכמים יש לקיים אינו חל עליו, וכאילו הוא רשאי לעשות דין לעצמו ולהתחמק מלקיים את התחייבויותיו.

לפני ארבע שנים הגיעו הצדדים להסכמה, במסגרתה התחייבה האחים עופר להעמיד לשותפות 1.75 מיליון דולר. כנגד כך התחייב זיסר לקחת על עצמו את האחריות להעמיד למרינה אשקלון את כל האמצעים שיהיו דרושים לה למילוי התחייבויותיה, ולשחרר את האחים עופר מכל התחייבותיה. לדברי האחים עופר, מדובר היה בעיקר בהתחייבות כלפי בנק הפועלים, שהעמיד לשותפות אשראי לצורכי הפרויקט.

לדברי העותרת, המיוצגת בידי עוה"ד עופר צור ואלי כהן, במאי השנה אמר זיסר, שהוא יאות לממש את הסכם העקרונות, ובלבד שהיא תפעל באחת משתי הדרכים הבאות: תמכור לו במחיר מופחת קרקע במרינה בהרצליה, או לחילופין תשקיע במרינה באשקלון עוד 1.5 מיליון דולר.

בנספחי העתירה נכלל מכתב של זיסר מיוני השנה בו הוא טוען, כי האחים עופר נוקטת בסגנון של הקוזק הנגזל. לדבריו, אם בתביעות ובאי כיבוד הסכמים עסקינן - "מי שגר בבית זכוכית, מן הראוי שיימנע לזרוק אבנים".