GTC RE מקבוצת קרדן רוכשת את גרעין השליטה ב-GTC פולין מאזורים ב-91.6 מיליון דולר

אזורים תרשום רווח הון של 44 מיליון דולר * GTC פולין חתמה על הסכם לרכישת מניות אזורים בחברות הבנות בהונגריה, רומניה, סרביה וקרואטיה ב-19.4 מליון דולר ופירעון הלוואת בעלים ב כ-10.5 מיליון דולר

,GTC RE מקבוצת קרדן ,דיווחה הבוקר על חתימת הסכם לרכישת אחזקות קבוצת אזורים בגרעין השליטה ב- GTC פולין באמצעות רכישת 24.5% ממניות GTC International BV. בעקבות העסקה, הופכת GTC RE, המחזיקה ב- 50.7% ממניות GTC פולין, לבעלת השליטה היחידה בה. בגין המניות הנרכשות תשלם GTC RE סך של 91.6 מיליון דולר. במקביל תעמיד המוכרת ל- GTC RE הלוואה ל- 4 שנים בסך של 50 מיליון דולר.

בד בבד, חתמה GTC פולין על הסכם לרכישת מניותיה של קבוצת אזורים בחברות הבנות בהונגריה, רומניה, סרביה וקרואטיה בתמורה לסך של 19.4 מליון דולר ופירעון הלוואת בעלים בסכום נוסף של כ- 10.5 מיליון דולר.

סך הכל, היקף העיסקה עומד על 122 מיליון דולר, כאשר אזורים תרשום רווח הון של 44 מיליון דולר בהעיסקה.

מקבוצת קרדן נמסר כי החלטת GTC RE להגדיל את אחזקותיה ב GTC פולין נובעת מאמונתה בהמשך הצמיחה המהירה של שוק הנדל"ן במרכז ומזרח אירופה והיא מתכוונת להמשיך ולהגדיל את נוכחותה בשוק זה.

GTC פולין הינה חברת הנדל"ן הסחירה הגדולה במרכז-מזרח אירופה, הפועלת בפיתוח נדל"ן בפולין, הונגריה, צ'כיה, רומניה, קרואטיה וסרביה. GTC פולין מחזיקה כיום בנכסים מניבים בשטח נטו להשכרה של כ- 250,000 מ"ר, ובבעלותה פרוייקטים בפיתוח ועתודות קרקע בהיקף העולה על 1,000,000 מ"ר. שווי השוק של GTC פולין עומד על כ- 865 מיליון דולר.

במהלך שנת 2005 הגדילה GTC RE את החזקתה ב- GTC International מ- 57% ל- 100% בסדרת עסקאות בסכום כולל של כ- 142 מיליון דולר, המשקף שווי ממוצע של כ- 625 מליון דולר ל- GTC פולין.

Deutsche Bank ייצגה את הצדדים בעסקה.

אי.די.בי אחזקות הודיעה היום כי תרשום רווח הון של כ-85 מיליון שקל ממכירת אחזקות אזורים ב-GTC וזאת לאחר שאי.די.בי פיתוח תרשום רווח הון של 125 מיליון שקל ברבעון הרביעי.