ב.ס.ר אירופה ובני שטיינמץ מרחיבים את השת"פ: רכשו קרקעות ברומניה ובבולגריה

הקרקע ברומניה מיועדת להקמת כ-1500 יח"ד * סך היקף ההשקעה בשתי העסקאות מוערך בכ-130-140 מיליון אירו

ב.ס.ר רכשה אמש (ב'), בשיתוף איש העסקים בני שטיינמץ, כ-35 דונם קרקע לבניית 1,500 יח"ד במרכז העיר בוקרשט שברומניה. מחיר רכישת הקרקע מוערך בכ-13.75 מליון אירו, וסך היקף הפרויקט בעסקה זו מוערך בכ-120 מיליון אירו.

במקביל חתמה ב.ס.ר אירופה על חוזה מקדמי לרכישת קרקע בשטח של כ-18 דונם בעיר סופיה, בולגריה. בכוונת החברה להרחיב את הפעילות במדינה זו בתחום המגורים ולהתחיל בהקמתן של כ-400 יחידות דיור. מחיר רכישת הקרקע מוערך בכ- 2.5 מיליון אירו, וסה"כ היקף השקעה בפרויקט זה מוערך בכ-16 מיליון אירו. הבנייה תבוצע על ידי בעל הנכס שבבעלותו חברה קבלנית, אשר תבצע את העבודה על פי מחיר מוסכם מראש. עו"ד צבי גרינגליק ייצג את החברה במשא ומתן בעסקה בבולגריה.

סך היקף ההשקעה בשתי העסקאות החדשות מוערך בכ-136 מליון אירו.

לבסר אירופה שני בנייני משרדים בבוקרשט ובסופיה של כ-17 אלף מ"ר, אשר נבנו על ידה בשנת 2002.

לדברי מנכ"ל חברת ב.ס.ר אירופה, שחר למקין, "ב.ס.ר אירופה ממשיכה להעמיק את שיתוף הפעולה עם קבוצת בני שטיינמץ, זאת לאור הצלחת הפרויקט המשותף של שתי החברות בריגה, לטביה. אנו מאמינים, כי שוק המגורים בבוקרשט, עיר המונה למעלה משני מיליון תושבים, מהווה יעד אסטרטגי להשקעה, והחברה בחרה להיכנס להשקעה בפרויקט רחב היקף כפרויקט מגורים ראשון של הקבוצה ברומניה".

עוד מוסיף למקין כי, "ב.ס.ר החלה לפעול בבולגריה לפני כשלוש שנים והקימה בניין משרדים בסופיה אשר בנייתו הסתיימה בשנת 2002 . כמו כן, בכוונת החברה להמשיך ולדבוק במדיניותה ולהרחיב את פעילותה בתחום המגורים ברומניה, בולגריה ובשאר המדינות בה פועלת החברה, וכי בחודשים הקרובים צפויה החברה לקדם מספר עסקאות בתחום המגורים ולהגדיל את היקף השקעתה באלפי יח"ד. זאת בין השאר בשל הביקוש העולה לבניני מגורים בסטנדרטים מערביים מתקדמים, ולנוכח העמדת משכנתאות אטרקטיביות על ידי המערכות הבנקאיות המקומיות".

במקביל, ב.ס.ר אירופה נערכת להנפקת אג"ח סטרייט ואופציות למשקיעים מוסדיים ולציבור, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, אשר יהווה פלטפורמה להשקעות המשך ולהרחבת פעילות החברה במדינות נוספות במזרח-מרכז אירופה.

חברת מידרוג העניקה דירוג A3 לחברת ב.ס.ר. אירופה למימון פעילותה העסקית של החברה, ובין היתר לצורך הרחבת ההשקעות של החברה בנכסים יזמיים ו/או מניבים. לדברי, מנכ"ל חברת מידרוג, גיל גזית, "ב.ס.ר פועלת בתחום הבנייה למגורים במדינות מזרח אירופה, בהן רמת הביקושים לדירות מגורים גבוהה. דירוגם של מדינות אלו השתפר בשנים האחרונות בשל צמיחה כלכלית מואצת ואימוץ מדיניות של גוש האירו".

הדירוג מתבסס בין היתר על רמות הביקושים הגבוהות לדירות מגורים במזרח אירופה, על ניסיונה הרב של החברה בייזום והקמת פרויקטים נדל"ניים ועל איתנותם של הפרויקטים היזמיים הקיימים .ההנפקה תצא לפועל בתחילת נובמבר.

בבעלות ב.ס.ר אירופה נכסים ופרויקטים באירופה המוערכים בהיקף השקעות של כ-550 מיליון אירו. במהלך 5 השנים האחרונות רשמה החברה גידול שנתי של כ-30% בממוצע.