מכירות התעשייה הקיבוצית גדלו במחצית הראשונה של 2005 ב-11.2% והסתכמו ב-11.6 מיליארד שקל

במחצית הראשונה של 2005 גדלו מכירות כלל התעשייה הישראלית, ללא יהלומים, ב-9.4%

מכירות התעשייה הקיבוצית גדלו במחצית הראשונה של 2005 ב-11.2% והסתכמו ב-11.6 מיליארד שקל. יצוין כי בתקופה זו גדלו מכירות כלל התעשייה הישראלית, ללא יהלומים, ב-9.4%.

הנתונים עולים מניתוח שפרסמה מנהלת המחלקה הכלכלית באיגוד התעשייה הקיבוצית, שלומית ארבל, על בסיס סקר שנערך במדגם מפעלי הקיבוצים, לקראת הכנס השנתי של האיגוד שיתקיים בתחילת נובמבר.

מהנתונים עולה כי המכירות לשוק המקומי גדלו במחצית ב-12.3%, הרווח הגולמי של מפעלי התעשייה הקיבוצית גדל ב-11.1% והרווח התפעולי גדל ב-9.2%. בתוך כך, המפעלים הקטנים בתעשייה הקיבוצית, בעלי מכירות בהיקף עד 30 מיליון שקל בשנה כל אחד, הגדילו את היקף המכירות בשיעור כפול כמעט, של 23% בממוצע.

יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן מלמד, ציין כי הצמיחה בתעשייה הקיבוצית, הגבוהה מהצמיחה הממוצעת במשק, היא בין היתר, תוצאה של התחזקות מגמת השותפויות בין קיבוצים לגורמים חיצוניים ורכש של מפעלים בארץ ובחו"ל. עוד אמר כי הגידול במכירות מחזק עוד יותר את התעשייה הקיבוצית כיעד אטרקטיבי למשקיעים.