12 חודשי מאסר ו-20 שנות פסילה לנהג הסעות שגרם למות 2 ילדים

ביהמ"ש: הנאשם - שידע כי הרכב פגום מבחינה בטיחותית - היה צריך לומר למעסיקו שאינו יכול לבצע את המשימה בשל הסיכון לחיי הילדים

בית משפט לתעבורה בירושלים גזר על נהג שעבד בהסעות ילדים 12 חודשי מאסר בפועל ו-20 שנות פסילת רישיון נהיגה, לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של שני ילדים.

ביוני 2000, בעקבות תקלה ברכבו של הנאשם, סיפק לו מעבידו רכב חלופי, על מנת להסיע את התלמידים במסגרת סבב ההסעות. הנאשם החל לנהוג ברכב, ואז הסתבר לו שהרכב אינו כשיר לנסיעה ויש בו ליקויים רבים.

לאחר סבב ההסעות הראשון החנה הנהג את הרכב במורד הכביש. זמן קצר לאחר שעזב את הרכב, אירעה ההיתדרדרות שגרמה למותם של שני ילדים.

הנאשם סיפר, בין היתר, כי הריח ריח של שריפה מבלמי הרכב בעת הנסיעה, וכי לא יכול היה להשתלט על הרכב כראוי לאחר שהיו ליקויים בהגה.

השופט אביטל חן ציין, כי השאלה העיקרית בבחינת עומק רשלנותו של הנאשם היתה לא רק מדוע נהג במשך שעתיים-שלוש ברכב בלתי תקין, אלא גם כיצד החנה את הרכב והאם איבטח אותו כנדרש.

השופט קבע, כי היה על הנאשם לומר למעסיקו מיד עם תחילת ההסעה כי אינו יכול לבצע את המשימה בשל הסיכון לחיי הילדים. כל זאת עוד בטרם החניה, "שכן אותו רכב היה בבחינת סוס פרא שאי אפשר היה להשתלט עליו".

השופט חן קבע, כי כאשר הנאשם ידע שהרכב שהוא מחנה פגום מבחינה בטיחותית, הוא היה חייב לאבטח את הרכב "כפל כפליים" לפני שעזב אותו.

השופט חן ציין, כי כאשר מדובר ברכב כבד תקין, הנהג מחוייב למשוך את בלם היד, לסובב את ההגה באופן שהגלגלים יפנו בניגוד לכיוון הנסיעה לשלב להילוך אחורי ולהניח סנדלי ביטחון.