ועד העובדים בעיריית רמלה ביקש מביה"ד האזורי לעבודה בת"א להוציא צו זמני למנוע שיעבוד נכסים או הנפקת אג"ח

בבקשה נטען כי בעיריית רמלה מופעלת תוכנית הבראה שפגעה בעובדים * עוד נטען כי לעירייה היסטוריה ארוכה של הסתרת מידע מנציגות העובדים

הסתדרות המעו"ף וועד העובדים בעיריית רמלה ביקשו אתמול מביה"ד האזורי לעבודה בתל-אביב להוציא צו זמני שיורה כי עד להחלטה אחרת, לא תבצע עיריית רמלה כל פעולה של שיעבוד נכסים או הנפקת אג"ח.

ביה"ד קבע דיון בבקשה במעמד הצדדים ליום א' הקרוב. בבקשה נטען כי בעיריית רמלה מופעלת תוכנית הבראה שפגעה בעובדים. עוד נטען כי לעירייה היסטוריה ארוכה של הסתרת מידע מנציגות העובדים. פועל יוצא הוא שאין לוועד העובדים אמון בדברי נציגי העירייה בעל-פה. לטענת ההסתדרות והוועד, העירייה אינה משלמת חובות כספיים לעובדיה בניגוד להסכמים ובניגוד לפסקי דין.

לאחרונה נודע להסתדרות ולוועד כי העירייה מתעתדת לבצע איגו"ח במטרה לגייס סכום שבין 95 מיליון שקל ל-140 מיליון שקל לצורך כיסוי חובותיה, תוך שיעבוד התשלומים העתידיים שהעירייה עתידה לקבל מגורמים שונים, ובמיוחד תשלומי הארנונה השוטפים.

ההסתדרות והוועד חששו לגורל תוכני ההבראה, ובמיוחד להשלכות העתידיות של השיעבודים על תשלום החובות לעובדים במשך תקופת האיגו"ח. ועד העובדים פנה לעירייה, אך לא קיבל מהעירייה מידע רלוונטי.

המבקשים טוענים כי העירייה היתה מחוייבת גם בטרם הסכם העקרונות למסור את כל המידע שעלולה להיות לו השלכה על מצב העירייה ועל זכויות העובדים. בבקשה צוין כי העירייה טוענת שהיא חדלת פירעון כלפי עובדיה, אך הנפקת אג"ח בטיעון שמצב העירייה שפיר אינה משתלבת עם הדברים. לפי הבקשה, נציגי העירייה טוענים בעל-פה כי האיגו"ח הוא חלק מתוכנית ההבראה מול משרד הפנים, אך למרות זאת העירייה עומדת על סירובה למסור מסמך כלשהו בעניין.

ב-9.10.05 התקיים דיון בין הצדדים במסגרת תיק אחר ובו הודיעה העירייה לראשונה כי האיגו"ח עתיד להתנהל היום (כלומר 11.10.05). לטענת ההסתדרות והוועד, העירייה אינה יכולה להשתחרר מעול היחסים הקיבוציים ולעשות דין לעצמה, על-ידי שיעבוד כל הנכסים המיועדים לתשלום השכר השוטף וזכויות העובדים.

ביה"ד לעבודה התבקש להורות בצו זמני כי העירייה לא תבצע כל פעולה של שיעבוד נכסים או הנפקת אג"ח. נוסף לכך התבקש ביה"ד להורות על גילוי כל המסמכים והמידע בעניין תוכנית האיגו"ח ולהצהיר כי על העירייה להימנע משינוי במערך ההתחייבויות שלה, שיש לו השלכה על העובדים, ללא קיום חובות הגילוי וההיוועצות, או מו"מ. מוועד העובדים נמסר כי העירייה מסתירה מידע, בין השאר בנוגע לשחיקת שכרם של עובדיה.

לדברי ראש הוועד, שלום אליהו, "השרים אהוד אולמרט ואופיר פז-פינס בחרו את עיריית רמלה כרשות הראשונה בישראל שתופרט, אך התברר היום בביהמ"ש שהניסוי של השרים היה בשפן חולה".