כלכלית ירושלים ומבני תעשייה יקימו חברה קפריסאית שתשקיע בנדל"ן בחבר העמים

שתי החברות יחלקו את זכויות הניהול בחברה הקפריסאית באופן שווה, וישאו באופן שווה גם בעלויות הקמתה

חברות הנדל"ן הציבוריות שבשליטת אליעזר פישמן ממשיכות להרחיב את פעילותן בחו"ל. כלכלית ירושלים והחברה-הבת מבני תעשיה דיווחו היום על הקמת חברת נדל"ן קפריסאית, שתוחזק על ידן בחלקים שווים של 50%, ותעסוק ברכישת נכסים וחברות הפועלות בתחום הנדל"ן במדינות חבר העמים.

שתי החברות יחלקו את זכויות הניהול בחברה הקפריסאית באופן שווה, וישאו באופן שווה גם בעלויות הקמתה. לדברי החברות, אופן ההתקשרות הנ"ל מחלק את נטל ההוצאה והסיכונים הכרוכים בפעילות הנדל"ן במדינות היעד.

ראוי לציון, כי היוזמה הנוכחית אינה הקשר "הקפריסאי-רוסי" הראשון של חברות הנדל"ן של אליעזר פישמן. עוד בחודש פברואר דיווחה חברת מבני תעשיה על רכישת 49% מתאגיד קפריסאי המחזיק זכויות במקרקעין בשטח של 300 דונם בעיר ירוסלבסקי, צפון מזרחית ממוסקבה.

תמורת חלקה בתאגיד הקפריסאי שילמה מבני תעשיה כ-3.1 מיליון דולר, כשהשותף השני בו הוא תאגיד קשור לגזפרום בנק, הזרוע הפיננסית של חברת הנפט הרוסית גזפרום, שנמצאת בשליטת ממשלת רוסיה. בכוונת החברה המשותפת למבני תעשיה ולגזפרום להקים באזור שטחי מסחר בשטח של כ-30 אלף מ"ר ובהשקעה של כ-37 מיליון דולר.

חברות הנדל"ן המניב של אליעזר פישמן, ובראשן כלכלית ירושלים, הרחיבו בשנים האחרונות את היקפי ההשקעה בשוקי חו"ל וביצעו רכישות מאסיביות של נכסי נדל"ן מניב, בעיקר בשוק הקנדי ובמערב אירופה. על פי הערכות, היקף ההשקעה של חברות הקבוצה בחו"ל עומד כיום על למעלה מ-4 מיליארד שקל וממומן ברובו בהלוואות נון-ריקורס. הערכה היא, שבכוונת החברות להרחיב את היקף ההשקעה בחו"ל לכ-6 מיליארד שקל.

במסגרת זו, העמיקו החברות בתקופה האחרונה את אחיזתן באירופה, בעיקר בגרמניה, ובמקביל הן פועלות למימוש נכסים בשוק הקנדי. החברות מחזיקות בעיקר במרכזים מסחריים, מבני משרדים, דירות להשכרה ומרכזים לוגיסטיים, בין היתר, בקנדה, בארה"ב, בגרמניה, בצרפת, בפולין, בפורטוגל וברוסיה.

נכון לתום הרבעון השני, מחזיקה כלכלית ירושלים בשטחים להשכרה בהיקף של 2.7 מיליון מ"ר, מתוכם בחו"ל 800 אלף מ"ר. נכסי החברה מושכרים ל-6,927 שוכרים, כאשר שיעור התפוסה הממוצע בנכסים עומד על כ-86%. *

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".