מלצ'ט-שינקין: השטח המסחרי בקומת הקרקע נמכר תמורת 33 מיליון שקל

1,980 מ"ר נמכרו עד כה במחיר ממוצע של 3,700 דולר למ"ר

משקיע ישראלי רכש מחברות אמריקה ישראל ודניה סיבוס את השטח המסחרי בקומת הקרקע בפרויקט מלצ'ט-שינקין, שהחברות השלימו את הקמתו בתל-אביב. כך נודע ל"גלובס".

המשקיע רכש שטח כולל של 1,980 מ"ר תמורת 33 מיליון שקל, שהם בממוצע 3,700 דולר למ"ר, בעיסקה של 9%. העיסקה בוצעה ע"י המתווך עמוס גלזר, מנכ"ל החטיבה העסקית של אנגלו סכסון, אשר היה אחראי על שיווק השטחים המסחריים בפרויקט בשוק החופשי.

השטח המסחרי בפרויקט הוצא לשוק במשך תקופה מסוימת, אולם לא נמצא לו רוכש. אחת הבעיות בעיסקה הינה השטח התת-קרקעי של 1,200 מ"ר, המושכר למכון הכושר ביונד, בדמי שכירות של 17 דולר למ"ר, בחוזה ל-5 שנים. במקרה ומכון הכושר יחליט לעזוב את המקום בתום תקופת השכירות, יישאר הרוכש עם השטח הבעייתי לשיווק.

יתרת השטח מושכרת בחוזים ל-5 שנים לחברות שונות, בהן חברת פומה, השוכרת 110 מ"ר בדמי שכירות של 70 דולר למ"ר; מליס, השוכרת 110 מ"ר ב-70 דולר למ"ר; חלומות, השוכרת 60 מ"ר ב-55 דולר למ"ר; רשת המשקפיים 40/90, השוכרת 60 מ"ר ב-50 דולר למ"ר; צורף, השוכרת 37 מ"ר ב-80 דולר למ"ר; וקטיקה, השוכרת 34 מ"ר ב-80 דולר למ"ר. אנגלו סכסון טרם שיווקה 350 מ"ר.

לדברי סמנכ"ל השיווק של החברה, דרור תורן, השוכרים של שטחי המסחר בפרויקט נבחרו בקפידה, מתוך רצון של היזמים לשלב בצורה האופטימאלית את המגורים והמסחר. על-פי התקנון שחתמה החברה עם רוכשי הדירות, שטחי המסחר לא יושכרו לבתי קפה, מסעדות, פאבים וכד'.

פרויקט מלצ'ט-שינקין, שהוקם במקום בית דבר ההיסטורי (עיתון מפא"י), הינו פרויקט מגורים הכולל 99 דירות בגדלים שונים. הפרויקט תוכנן ע"י משרד האדריכלים של צבי גבאי, ומלווה פיננסית ע"י בנק מרכנתיל דיסקונט. אמריקה-ישראל להשקעות נמצאת בשליטת שמשון הראל ודני מריאן. דניה-סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל, היא הקבלן המבצע בפרויקט.

ירושלים: חנות תשלם 6 דולר למ"ר בתלפיות

יעקב מרימי פתח חנות מחשבים בשם "אי-ביי", בקומה השלישית של קניון האחים ישראל, ברחוב יד חרוצים 18, באיזור התעשייה תלפיות, ירושלים. מרימי שכר מהחברה הכלכלית לירושלים 64 מ"ר, עבורם ישלם 400 דולר לחודש, בחוזה לתקופה של 5 שנים, לא כולל דמי ניהול ואחזקה, שהם 6.25 דולר למ"ר לחודש. לדברי מרימי, בחנות ימכרו מחשבים, ציוד היקפי למחשבים, מגוון רחב של מוצרי גאדג'ט וכמו כן מוצרי אלקטרוניקה, ללקוחות פרטיים ועסקיים.