טלעד נפרדת היום משארית עובדיה - לאחר תקופת סיום מוצלחת ועתירת רייטינג

השינוי בטלעד, תחת ניהולו של אילן טוביהו, החל דווקא אחרי הפסדה במכרז ערוץ 2

אמש, אחרי חצות, סיימה זכיינית ערוץ 2 טלעד את תקופת הזיכיון שלה בערוץ 2 לאחר 12 שנות שידור. נתוני הרייטינג שהשיגה טלעד במהלך סוף השבוע האחרון טרם פורסמו עד למועד סגירת הגיליון, אולם על פי ההערכות, הרייטינג הממוצע שהושג היה גבוה באופן יחסי לרייטינג הממוצע של הזכיינית בימים אלה בשנה האחרונה, מאז עברה לשדר במשך שלושה ימי שידור בשבוע, שניים מהם שישי ושבת.

מיד בתום מכרז ערוץ 2, שהסתיים לפני כ-7 חודשים, התחייבה טלעד להמשיך ולשדר כאילו המכרז לא היה וכאילו היא לא הפסידה בו. טלעד התחייבה ועשתה. ברשות השנייה ובקרב המפרסמים והפרסומאים ידעו בחודשים האחרונים להגיד שטלעד עושה כל מאמץ כדי לסיים את תקופת הזיכיון שלה בכבוד.

אתמול הקדישה חברת החדשות של ערוץ 2 כתבת פרידה מטלעד, כתבה בו צולמו העובדים ברגעי עבודתם האחרונים בחברה. חלקם בכו, חלקם הסתפקו בלומר את אשר על ליבם. כך או כך, מדובר ביום עצוב לטלעד, ביום עצוב לעובדיה.

במשך 12 שנותיה ידעה טלעד עליות ומורדות, הן בעניין התוכן שייצרה והן בעניין התוצאות הכספיות. דווקא טלעד, שבתחילת דרכה ידעה ימים טובים יותר, כאשר השיקה פורמטים טלוויזיונים ותוכניות חדשניות, הצליחה לאכזב בשנים האחרונות.

"זינזאנה", "פלורנטין", "החרצופים", "רמת אביב ג'", תוכנית האירוח הראשונה בערוץ 2 "לילה גוב" ו"קצרים" - כל אלה היו רק חלק קטן מהתוכניות שיצרה טלעד במשך 12 השנים בהם שימשה כזכיינית ערוץ 2 לצד רשת וטלעד. ללא ספק, טלעד הובילה בשנותיה הראשונות, אולם דווקא בשנים האחרונות חלה הידרדרות במצבה, בעיקר על רקע התחזקותה של קשת, התחזקות שככל הנראה לא נצפתה על ידי טלעד.

באופן אירוני, דווקא מאז היוודע על הפסדה של טלעד במכרז נראה, כי החברה שינתה שוב את פניה. נכון, לא הושקו פורמטים חדשניים ולא הושקעו כספים מיותרים בתוכן, אולם הרייטינג הצליח להשתפר משמעותית. אילן טוביהו, שנכנס לתפקיד מיד בתום מכרז ערוץ 2 במקומה של דורית ענבר, אשר פרשה לאחר ההפסד במכרז, החליט לשנות את כללי המשחק של החברה. טלעד, שעד אותו יום רצתה לשמור ולשמר על צביון איכותי ותרבותי מסוים, חרטה על דגלה בחודשים האחרונים את ערך הרייטינג וכתוצאה ממנו - הכנסות.

תחת טוביהו שידרה החברה תוכניות מסוימות שהיו שנויות במחלוקת, בכל הקשור לשעת ויום שיבוצן, ובהן "מת להיות" עם דידי הררי, תוכנית השייכת במקור לערוץ המוזיקה הישראלי, אשר שובצה בלב הפריים טיים של יום שישי בערב, והצליחה לעשות את העבודה ולרומם משמעותית את הרייטינג של טלעד בערב שידור זה, לרייטינג דו סיפרתי. בטלעד שמעו את הביקורות, אולם המשיכו בשלהם. הם רצו לעשות טלוויזיה שגם מביאה רייטינג.

למרות ההצלחות ולמרות החיוך על פניהם של מנהלי ועובדי טלעד בחודשים האחרונים, עם פרסום טבלאות הרייטינג השבועיות, טבלאות בהן לטלעד היה מקום של כבוד, היום (א') הוא יום עצוב עבור כל אותם עובדים. טלעד, שבתום המכרז מנתה כ-280 עובדים, נאלצה להיפרד מחלק גדול מהם כבר במהלך החודשים האחרונים. היום היא נפרדת מכולם.