מעלות קבעה דירוג AA לאג"ח בסך של עד 500 מיליון שקל שיונפקו ע"י שופרסל

תמורת ההנפקה מיועדת למימון רכישת קלאבמרקט; האנליסטים מציינים את מיצובה העיסקי הגבוה של שופרסל ואת היתרונות הגלומים ברכישה

ועדת הדירוג של מעלות קבעה דירוג (AA) לאג"ח סדרה ג' בסך של עד 500 מיליון שקל שיונפקו בדרך של הנפקה פרטית ע"י שופרסל . תמורת ההנפקה מיועדת למימון רכישת קלאבמרקט.

האג"ח ישאו אפשרות פירעון מוקדם באם עסקת קלאב מרקט לא תצא לפועל, או אפשרות המרה לאג"ח קיימות סדרה ב' ורישומן למסחר, באם העסקה יוצאת לפועל.

האנליסטים במעלות סבורים כי ענף קמעונאות המזון בישראל נמצא בימים אלו בנקודת מפנה. להערכתם, רכישת קלאב מארקט תביא לריכוזיות גבוהה יותר בענף, תחזק את מעמדה של שופרסל למול הספקים ותשליך על רמת המחירים בענף. עוד הם מעריכים, כי המצב הנוכחי אליו הגיעה רשת קלאבמרקט יתרום לשיפור בסביבה התחרותית בענף רשתות קמעונאות המזון בישראל ויביא אותו לשיווי משקל, לאור צפי לשינוי מדיניות המחירים האגרסיבית.

מעלות מעריכה את רמת הסיכון הכרוכה בפעילות בענף רשתות קמעונאות המזון בישראל כנמוכה לעומת הממוצע. מנגד, מדגישים האנליסטים כי רשתות השיווק הגדולות ניצבות בשנים האחרונות בפני מספר אתגרים מהותיים, וביניהם התמודדות רשתות השיווק הגדולות מול רשתות פרטיות זולות.

בנוסף, מעלות מעריכה את מיצובה העסקי של שופרסל כגבוה מהממוצע, בהתחשב במעמדה המוביל בענף רשתות השיווק הקמעונאיות, מבחינת נתח השוק. את הסיכון הפיננסי של החברה מעריכים במעלות כטוב מאד, ביחס לממוצע.

עם זאת, לדברי האנליסטים, גורמים חיוביים אלה מתקזזים, בחלקם, ע"י האתגר הניהולי בהטמעה מוצלחת של רשת קלאבמרקט ומיצוי יתרונות לגודל הגלומים ברכישה.

כלכלני מעלות מוסיפים ומציינים כי לשופרסל סינרגיה גבוהה מאוד עם פעילות קלאבמרקט. כתוצאה מהעסקה צפויה תוספת סניפים בהיקף משמעותי, כך שלהערכת מעלות, הרכישה תאפשר להנהלת החברה להשיג במהירות את המהלך האסטרטגי שהחלה בו, כך ששלושת הפורמטים המרכזיים - שופרסל ביג, שופרסל דיל ושופרסל שלי - יהיו פורמטים מבודלים וחזקים.

העסקה צפויה להניב יתרונות נוספים, ובינהם חיזוק ההיצע למגזר החרדי, ניצול יתרונות לגודל וחיזוק עוצמת הרשת למול ספקי הרשת השונים, פיתוח מועדון הלקוחות והגדלתו, פיתוח המותג הפרטי, פיתוח תחום ה-NON FOOD ועוד.

להערכת מעלות, לחברה נגישות גבוהה למקורות הון, בעיקר לאור תזרים מזומנים גבוה מפעילות שוטפת, פיזור רחב של הון יציב, יתרה גבוהה של נכסים שאינם משועבדים ומבנה מקומיים ובאפשרותה לגייס כספים.

רכישת קלאבמרקט נעשתה כאשר קלאבמרקט נקייה משעבודים. בכוונת החברה לשמור על מקורות פנויים דוגמת מזומנים, שווי מזומנים, נכסים בלתי משועבדים בשווי של לפחות 120% מיתרת החוב הפיננסי הבלתי מובטח.

במעלות אומרים כי לאחר ההנפקה צפויה הרעה באיתנות הפיננסית ומבנה החוב שלשופרסל כך שהמינוף יהיה גבוה מהממוצע וכן גבוה במעט מהמינוף ברבוע כחול . עם זאת, גם לאחר ההנפקה תהא האיתנות מתאימה לרשתות קמעונאות בעולם המדורגות ברמת השקעה.