ביהמ"ש התיר לאמדאוס לתבוע 1.1 מיליון דולר מהבנק למסחר

טוענת כי היא זכאית לקזז נזק שנגרם לה כתוצאה מאי מימוש הוראות המכירה שנתנה לבנק ערב סגירתו מיתרת החובה בחשבונה

שופטת בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, התירה היום (ג') לחברת אמדאוס דיוולופמנט להגיש תביעה בסך 1.1 מיליון דולר נגד הבנק למסחר.

אמדאוס, המיוצגת על ידי עו"ד שאול קוטלר, ניהלה חשבון ני"ע בבנק למסחר מ-1993, בהיקף העולה על 4 מיליון דולר. לטענתה, המנהלים המיוחדים של הבנק שמונו לאחר גילוי מעילת הענק, סירבו להיענות לבקשתה להעביר את תיק ניירות הערך שלה לברוקר אחר, כל עוד לא תסדיר חוב של יותר מ-300 אלף דולר לבנק.

אמדאוס, לטענתה, הסכימה להפקיד בידי המנהלים המיוחדים ערבות בנקאית של 350 אלף דולר, ולשלם בנוסף 152 אלף דולר לחברת אוסקר גרוס, שביצעה פעולות בארה"ב עבור לקוחות הבנק ועבור אמדאוס, ובעקבות כך הסכימו המנהלים המיוחדים לשחרר את תיק ניירות הערך.

אמדאוס טענה בפני בית-המשפט, כי היא זכאית לקזז את נזק של 1.1 מיליון דולר שנגרם לה כתוצאה מאי מימוש הוראות המכירה שנתנה לבנק ערב סגירתו והקפאת הפעילות בתיק ניירות הערך, מיתרת החובה הרשומה בחשבונה לפי ספרי הבנק. לטענתה, בחשבון הכולל היא אינה חבה לבנק דבר.

המחוזי דחה את טענתה, ואמדאוס ערערה לבית המשפט העליון, וזה החליט לקבל את הערעור ולהחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי, לשמיעת יתר טענות הצדדים.

היום קבעה השופטת כי יש לקבל את הסעד החלופי של אמדאוס, ולאפשר לה להגיש תביעה נגד הבנק למסחר בערכאה אזרחית מתאימה. (פש"ר 1398/02).