בקשה לצו כינוס נגד מרינה אשקלון והכרזתה כפושטת רגל

הבקשה הוגשה ע"י בעל קיוסק במרינה, שהגיש נגדה בעבר בקשה לביצוע פס"ד בלשכת ההוצל"פ לתשלום 100 אלף דולר

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ג') בקשה למתן צו לכינוס נכסי השותפות המוגבלת מרינה אשקלון והכרזתה כפושטת רגל. הבקשה הוגשה על ידי בעל קיוסק במרינה, סולימאן לאבי.

באפריל 2003 הגיש לאבי בקשה לביצוע פסק דין נגד המשיבה בלשכת ההוצל"פ לתשלום סך של 100 אלף דולר, בתוספת שכר טרחת עו"ד של 47,200 שקל. המשיבה לא פרעה את חובה ולבקשת לאבי הומצאה לה התראת פשיטת רגל. בהתראה נדרשה לשלם ללאבי 766,604 שקל בתוספת הפרשי ריבית והצמדה ממארס 2005, על יסוד החוב בתיק ההוצל"פ.

מרינה אשקלון הגישה התנגדות להתראת פשיטת הרגל בנימוק כי הסכום הנקוב בהתראה אינו הסכום הנכון אותו היא חייבת מכוח פסק הדין. לדבריה, הסכום הכולל הוא 601 אלף שקל בלבד, סכום אותו הציעה לשלם ללאבי אולם הוא סירב לכך.

השופטת דניה קרת-מאיר דחתה את ההתנגדות, בנימוק כי מרינה אשקלון לא העלתה טענה כלשהי כנגד התראת פשיטת הרגל. השופטת חייבה את מרינה אשקלון לשלם ללא בי את הוצאות הבקשה בסך 5,000 שקל. גם הבקשה של המרינה לעיכוב ביצוע החלטת השופטת נדחתה. מרינה אשקלון הפקידה בתיק ההוצל"פ את הסך של 601 אלף שקל על חשבון חובה ללאבי.

עתה טוען לאבי, באמצעות עו"ד אבי סנדרוביץ', כי יתרת החוב של מרינה אשקלון בתיק ההוצל"פ מסתכמת בכ-206 אלף שקל וכי עד היום היא לא פרעה את חובה, ועל כן יש להכריז עליה כפושטת רגל ולהוציא צו לכינוס נכסיה. (פש"ר 2034/05).