3.5 שנות מאסר בפועל לעו"ד רמי דיין שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטינים

ביהמ"ש זקף לזכותו של דיין "את ההודאה בעובדות שחסכה מזמנו של ביהמ"ש ושמנעה את הצורך להעיד את כל המתלוננים הקטינים"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום 3 וחצי שנות מאסר בפועל ושנתיים וחצי על-תנאי, על עו"ד רמי דיין, בן 40 מאשדוד, שהורשע על-פי הודאתו בשורה של מעשים מגונים בנערים קטינים כבני 13.

דיין, בעל משרד עורכי דין פרטי המתמחה בפלילים, פגש לראשונה את שני הנערים בקיץ 2002, בחוף הים באשדוד. בתחילה הוא רק שוחח איתם, אולם בהמשך לקח אותם לביתו, שיחק עימם במחשב וכשהלכו - נתן להם כסף.

בחודשים שלאחר מכן, פגש דיין את הקטינים בביתו במספר רב של הזדמנויות, והם החלו לצפות יחד בסרטים פורנוגרפיים ותמונות עירום. דיין נהג לשלם להם עבור הזמן ששהו עימו. ככל שהיחסים ביניהם נמשכו, הוא הרגיש יותר ויותר נוח, והוא החל לגעת בגופם של הנערים ובאיבר מינם, הכל לצורך סיפוקו המיני. בין היתר, הוא גם צילם את אחד הנערים מאונן לו.

במשך תקופה ארוכה, ניהל הפרקליט הפליליסט יומן, בו תיאר בפרוטרוט את מעלליו ואת יחסיו עם הקטינים. בעבר הוא אף ייצג בבית המשפט נאשמים, במקרים דומים לאלה שעשה בעצמו.

במסגרת הסדר טיעון, שהתייחס רק לגבי ההודאה בכתב אישום מתוקן ולא לגבי העונש, הורשע דיין לפי הודאתו בעבירות של מעשים מגונים בקטין מתחת לגיל 16, מעשים מגונים בהסכמה בקטין מתחת לגיל 14, החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין.

בתסקיר שהגיש שירות המבחן לבית המשפט נאמר, כי "דיין מודע לסטייה המינית שלו, אך להערכתנו הוא לא מודע לעוצמתה וחומרתה. הוא מעולם לא פנה לקבלת עזרה מקצועית על אף שידע שמה שהוא עושה לא תקין ולא מוסרי".

עוד נאמר, כי דיין "'בנה' לעצמו תפיסת עולם מעוותת, לפיה הוא אינו פוגע בהם מאחר שהמעשים נעשים בהסכמה, על-פי תפיסתו, וללא אלימות. במקביל להתנהגות המינית הסוטה, הוא ניהל אורח חיים נורמטיבי רגיל כאיש המייצג את החוק, כאשר הסטייה נשמרה בסוד שנחשף רק עם תפיסתו".

בית המשפט, בראשות הנשיא יהושע פלפל, והשופטים ורדה מרוז ואריאל ואגו, זקף לזכותו של דיין "את העובדה שאין לו הרשעות קודמות, את ההודאה בעובדות שחסכה מזמנו של בית המשפט ושמנעה את הצורך להעיד את כל המתלוננים הקטינים".

עוד ציינו, כי "סביר להניח שהוא לא יוכל, בשנים הקרובות, להמשיך ולעסוק במקצוע, וכתוצאה מכך לא רק שגאוותו וכבודו ייפגעו, אלא יישבר מטה לחמו. הנאשם רכש את מקצועו והמוניטין שלו כעו"ד ועכשיו הכל נהרס והיה כלא היה".

הם דחו את בקשת סניגוריתו, עו"ד אסתר בר-ציון, להסתפק בתקופה בה היה עצור דיין עד כה, במסגרת המעצר עד תום ההליכים, ולשחררו למעצר-בית בבית אביו או אחותו, כדי לאפשר לו לקבל טיפול רפואי לדיכוי היצר המיני. (תפ"ח 1015/05).